Pages

Thursday, November 10, 2011

Usung awek guna motosikal curi


PERIKSA...Azmi  memeriksa lesen lelaki terbabit sambil disaksikan kekasihnya.
PERIKSA...Azmi memeriksa lesen lelaki terbabit sambil disaksikan kekasihnya.

KUALA LUMPUR: Niat seorang lelaki untuk bersiar-siar bersama-sama kekasihnya dengan menunggang motosikal curi tidak terlaksana apabila dia dicekup malam kelmarin di Dataran Merdeka di sini.
Difahamkan, dalam kejadian jam 12.10 tengah malam itu, lelaki berusia 25 tahun berkenaan bersama kekasihnya berusia 22 tahun ditahan di kawasan berkenaan ketika pasukan Unit Kuatkuasa Khas (U3K) Trafik Kuala Lumpur menjalankan pemeriksaan Ops Samseng Jalan Raya di kawasan itu.

Ketua Unit Penguatkuasaan Khas Trafik Kuala Lumpur, Asisten Superintendan Azmi Wahid, berkata pasangan itu berada dalam keadaan mencurigakan ketika anggota polis mendekati mereka dan pemeriksaan awal ke atas motosikal Kawasaki RR 150 berwarna merah ditunggangi lelaki itu menggunakan nombor pendaftaran palsu.

“Hasil pemeriksaan lanjut mendapati kenderaan berkenaan milik seorang juruteknik makmal dan dilaporkan hilang di kawasan Batu 9, Cheras Jun lalu.

“Selepas disoal siasat, suspek mengaku motosikal berkenaan bukan miliknya dan dicuri di kawasan Sri Hartamas serta digunakan untuk kegunaan sendiri,” katanya, di sini.

Menurutnya, motosikal yang dicuri itu disita sebelum pasangan itu dibawa ke Balai Polis Trafik Jalan Bandar untuk diambil keterangan sebelum mereka ditahan di Balai Polis Kajang untuk siasatan lanjut.

No comments: