Pages

Thursday, November 10, 2011

Wanita didenda RM7,000 guna ATM rakan

 KUALA LUMPUR: Seorang suri rumah yang sarat mengandung tujuh bulan dikenakan hukuman denda RM7,000 terhadap tuduhan mengeluarkan wang RM1,090 menggunakan kad mesin juruwang automatik (ATM) milik rakannya, Oktober lalu.
Majistret Zaki Asyraf Zubir menjatuhkan hukuman itu di Mahkamah Majistret di sini, semalam selepas Nor Shafarilla Ahmad Tahir, 27, mengaku bersalah terhadap pertuduhan yang dibacakan jurubahasa mahkamah.

Beliau turut memerintahkan tertuduh dikenakan hukuman penjara tujuh bulan sekiranya gagal menjelaskan denda itu.

Nor Shafarilla yang berada dalam kandang tertuduh hanya menundukkan wajahnya ketika mendengar keputusan mahkamah itu.

Mengikut pertuduhan, Nor Shafarilla didakwa menggunakan kad ATM milik Nurul Haireena Isnin, 27, dengan mengeluarkan wang berjumlah RM300 di Mesin ATM Maybank, Stesen Minyak Caltex, Jalan Kuching, Sentul di sini pada jam 12.35 tengah hari, 1 November lalu.

Bagi pertuduhan kedua, dia turut didakwa menggunakan kad ATM sama dengan mengeluarkan wang berjumlah RM500 di Mesin ATM Alliance Bank, Jalan Genting Klang, Sentul di sini pada jam 9.55 malam, 28 Oktober lalu.

Dia turut didakwa melakukan kesalahan sama dengan mengeluarkan wang berjumlah RM40 di mesin ATM, Bank CIMB, Menara Sentul di sini pada jam 7.37 petang, 25 Oktober lalu.

Selain itu Nor Shafarilla turut didakwa mengeluarkan wang berjumlah RM250 dengan menggunakan kad ATM milik Haireen di mesin ATM Maybank, Stesen Minyak Petronas Jelatek 2, Sentul di sini pada jam 2.37 petang, 20 Oktober lalu.

Bagi semua kesalahan itu, dia yang berasal dari Bandar Tun Razak, Cheras didakwa mengikut Seksyen 4(1) Akta Jenayah Komputer 1997 yang membawa hukuman denda tidak lebih RM150,000 atau boleh dipenjara tidak lebih 10 tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

No comments: