Pages

Thursday, November 10, 2011

Penumpang bawa pistol larikan teksi

 KAJANG: Seorang pemandu teksi berdepan maut apabila diacukan pistol oleh seorang lelaki yang menumpang teksinya dalam kejadian di Bandar Tun Hussein Onn, di sini, 4 November lalu.
Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa mengambil seorang lelaki di sebuah stesen bas di Bandar Klang sebelum diminta menghantarnya di Bandar Tun Hussien Onn kira-kira jam 6 pagi.

Sebaik tiba di destinasi pada jam 7 pagi, suspek meminta mangsa berhenti dan meminjamkan teksi berkenaan kepadanya.

“Mangsa bagaimanapun enggan menyerahkan teksinya.

“Suspek yang berang kerana mangsa enggan menyerahkan teksinya bertindak di luar jangkaan apabila mengacukan pistol ke arah mangsa,” katanya. Beliau berkata, mangsa berjaya merampas pistol berkenaan dan membuangnya.

Suspek yang berang keluar dari teksi bagi mendapatkan semula pistol itu sebelum mengacukan semula kepada mangsa dan meminta mangsa menyerahkan teksinya.

“Sebaik mendapat teksi berkenaan, suspek meninggalkan mangsa di tempat kejadian sebelum menghilangkan diri,” katanya.

Sumber berkata, sejurus kejadian, mangsa mendapatkan pertolongan orang ramai yang melalui kawasan itu dan membawanya membuat laporan polis.

“Hasil maklumat yang diperoleh daripada mangsa, polis kemudian menemui semula teksi mangsa ditinggalkan di tepi jalan di Taman Tanming Jaya, Balakong, Ahad lalu,” katanya.

No comments: