Pages

Wednesday, August 10, 2011

Pencuri telefon dicekup polis


TUN HISAN (tengah) menunjukkan sebahagian komponen telefon awam yang dirampas daripada lima lelaki pada sidang akhbar di Shah Alam semalam.




SHAH ALAM – Kelakuan jahat lima lelaki yang menyamar sebagai kontraktor untuk mencuri dan mengangkat telefon awam sejak tiga bulan lalu bagi mendapatkan duit syiling terbongkar apabila kesemuanya ditahan dalam serbuan baru-baru ini.
Suspek-suspek berusia di antara 20 dan 40 tahun tersebut ditahan di sebuah kedai menjual barangan lusuh di Bandar Baru Bukit Beruntung, Hulu Selangor pada 26 Julai lalu ketika hendak menjual barangan tersebut buat kali ke-17 pada pukul 6.05 petang.
Dalam serbuan itu, polis merampas 112 tutup telefon awam bahagian depan, 50 gagang, sebuah lori dan sebuah kereta Proton Wira dengan nilai keseluruhan dianggarkan RM960,000.
Selain itu, polis turut merampas topi kontraktor, baju keselamatan, beberapa peralatan untuk melonggarkan skru dan tukul besi. Difahamkan, suspek turut menggunakan dokumen palsu untuk melakukan kegiatan tersebut.
Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, siasatan mendapati, suspek akan meleraikan telefon yang dicuri untuk dijual di kedai besi buruk. Duit syilingnya turut diambil.-kosmo

No comments: