Pages

Tuesday, November 22, 2011

Perbuatan kejam berbalas


IPOH - Perbuatan kejam seorang peniaga kasut yang memukul kepala seorang warga emas dengan besi pengunci stereng hingga menyebabkan kematian pada malam Krismas dua tahun lalu berbalas apabila dia dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam.

Loh Yoon Fatt, 40, dijatuhi hukuman itu selepas pesuruhjaya Kehakiman Teo Say Eng mendapatinya bersalah menyebabkan kematian Lam Siew Keong, 60, di tempat letak kereta Restoran Overseas, Jalan Sultan Abdul Jalil di sini pada pukul 7 malam 25 Disember 2009.

Say Eng dalam keputusannya berkata, mahkamah menjatuhkan hukuman itu selepas mengambil kira fakta dan keterangan 13 saksi pendakwaan yang tertuduh sengaja memukul kepala mangsa menggunakan benda itu dengan sekali pukulan.

"Pihak pembelaan gagal membuktikan bahawa tertuduh memukul mangsa dalam keadaan provokasi selain tidak berupaya membuktikan punca kematian adalah disebabkan dua pembedahan di kepala.

"Ini menunjukkan tertuduh sengaja memukul mangsa sehingga menyebabkan kematian. Dengan itu, mahkamah mendapati tertuduh bersalah dan dihukum gantung sampai mati mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya.

Kosmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments: