Pages

Saturday, August 6, 2011

Pukul isteri, anak sangka barang disorok


SERDANG: Hanya kerana barangan miliknya hilang, seorang lelaki sanggup membelasah anak dan isterinya kerana menyangka mereka menyorokkan barangan itu di kediamannya Taman Bukit Serdang, Kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, lelaki berusia 30-an itu mencari barang miliknya di dalam rumah, namun tidak ditemui menyebabkan dia tiba-tiba naik angin dan terus memarahi anaknya yang berusia dua tahun.

Menurut sumber, lelaki terbabit yang beranggapan anaknya mengambil barangnya itu, memarahi kanak-kanak berkenaan.

“Bagaikan dirasuk setan, lelaki itu merotan dan memukul anaknya sambil menyuruh memulangkan barangan yang hilang.

“Kanak-kanak terbabit yang tidak tahu apa-apa hanya menangis kesakitan menyebabkan ibunya yang berada di dapur terus berlari mendapatnya,” katanya.

Sumber berkata, wanita itu yang terkejut dengan tindakan keterlaluan suaminya terus memarahi dan bertanya kenapa perlu memukul anak mereka.



Teguran itu menyebabkan lelaki berkenaan bertambah marah lalu mengambil sebilah pisau di dapur sebelum mengacukan ke arah isterinya.

Menurutnya, lelaki itu terus memukul kepala dan tangan isterinya menggunakan belakang pisau berkenaan menyebabkan mangsa cedera di tangan dan kepala.
“Bimbang kejadian lebih buruk, isterinya cuba menghubungi polis, namun gagal apabila telefon bimbit dirampas sebelum menghempasnya ke lantai.

“Mangsa yang ketakutan berlari bersama anak ke Balai Polis Seri Kembangan untuk membuat laporan,” katanya.
hmetro

No comments: