Pages

Saturday, August 6, 2011

Pampasan cuma RM99



KEAN EWE (kanan) menunjukkan pampasan RM99 yang diterima kepada Swee Kong di Ipoh semalam.


IPOH - Sudahlah terlantar hampir dua minggu di Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini akibat dirempuh pelesit rempit semasa menyertai satu operasi bersepadu, pampasan insurans yang diterimanya cuma RM99.
Demikian nasib anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela), Khaw Kean Ewe, 44, yang mendakwa nilai pampasan perlindungan insurans kelompok yang diterimanya tidak memadai dengan kecederaan serius yang dialami pada 9 September 2007 itu.
Katanya, dalam kemalangan pukul 3 pagi itu, dia mengalami kecederaan parah pada kaki, badan dan kedua-dua tangannya.
Menurutnya, harapan terhadap rayuan yang dikemukakan kepada pengurusan Rela dan syarikat insurans terbabit untuk mengkaji semula nilai pampasan yang diserahkan kepadanya pada Julai 2009 lalu tidak menjadi kenyataan.
"Hampir setiap bulan saya berulang-alik ke premis syarikat insurans berkenaan namun dua minggu lepas, saya diberitahu ia tidak lagi akan dipertimbangkan.
"Apa yang menyedihkan, sudahlah kos rawatan susulan mencecah ribuan ringgit, saya dimaklumkan setiap anggota Rela yang dimasukkan dalam wad boleh menerima sehingga RM100 sehari namun yang diterima sekadar RM99," katanya.KOSMO

No comments: