Pages

Saturday, August 6, 2011

Kepala lembu melekat di stereng

ALOR GAJAH: Kepala seekor lembu betina melekat pada stereng kereta Perodua Kancil dipandu seorang lelaki yang merempuh haiwan itu dalam kejadian di Kampung Lendu Dalam, dekat sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam, haiwan itu yang berada di bahu jalan dirempuh pemandunya itu apabila kenderaannya hilang kawalan.

Kepala lembu itu dikatakan terputus daripada badan, melekat pada stereng sebelum Perodua Kancil dipandu lelaki dikenali Ah Boi berusia 20-an itu melanggar tebing dan terbalik.

Seorang penduduk, Mahazarul Mazlan, 40, berkata, dia yang ketika itu berbuka puasa bersama keluarganya dikejutkan dengan dentuman kuat lalu keluar untuk memeriksa.

“Mulanya saya terpandang seekor lembu terbaring tanpa kepala dan pada masa sama melihat sebuah Perodua Kancil terbalik tidak jauh dari situ.

“Saya terus menghampiri kenderaan itu dan ternampak seorang lelaki berusaha untuk keluar,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, dia kemudian membantu lelaki itu keluar melalui cermin depan keretanya yang pecah.Katanya, selepas berjaya mengeluarkan pemandu kereta itu, dia terkejut melihat kepala lembu yang dirempuh itu melekat pada stereng kereta. “Apa yang menghairankan saya dan penduduk kampung, bagaimana kepala lembu itu boleh melekat pada stereng kereta itu. “Pemandu kereta itu hanya cedera ringan di anggota badan,” katanya.
Sementara itu, jurucakap Hospital Alor Gajah berkata, lelaki itu yang cedera di leher dirawat sebagai pesakit luar.
hmetro

No comments: