Pages

Monday, June 6, 2011

18 pasangan nikah beramai-ramai


SEBAHAGIAN pengantin bergambar bersama pasangan mereka  selepas majlis pernikahan  Masjid Jamek Pasir Gudang, semalam.
SEBAHAGIAN pengantin bergambar bersama pasangan mereka selepas majlis pernikahan Masjid Jamek Pasir Gudang, semalam.


PASIR GUDANG: Seramai 18 pasangan termasuk yang baru memeluk Islam bersyukur impian mereka mendirikan rumah tangga dimakbulkan selepas dinikahkan beramai-ramai dalam majlis, di perkarangan Masjid Jamek Pasir Gudang di sini, semalam.

Pengantin baru, Muhamad Ridhwan Tew Abdullah, 24, berkata beliau bersyukur kerana majlis pernikahan anjuran Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ) itu merealisasikan hasratnya memperisterikan Nur Ain Nganriffin, 21, yang dikenalinya akhir tahun lalu.
Katanya, lebih menggembirakan apabila perkahwinan itu direstui keluarganya yang masih menganut agama Budha sejak dia mengambil keputusan memeluk Islam enam tahun lalu.
“Saya amat bersyukur kerana keluarga tidak membantah keputusan memeluk Islam, malah saya gembira kerana perkahwinan ini, ia menjadikan saya lebih memahami Islam,” katanya yang berasal dari Parit Sulong, Batu Pahat.

Majlis perkahwinan sama dianjurkan JAIJ sebelum ini di tempat sama dan dihadiri lebih 1,000 tetamu termasuk Pengarah JAIJ, Elias Hasran. Berita Harian Online | 18 pasangan nikah beramai-ramai

No comments: