Pages

Monday, June 6, 2011

‘Operasi sulit’ bebaskan Naza

Wisma Putra, Interpol bekerjasama

KLUANG: Wisma Putra dan Interpol akan bekerjasama bagi membantu rakyat negara ini, Mohd Nazarrudin Saidin, 38, seorang penganggur yang kini ditahan kumpulan penculik di Pulau Jolo, selatan Filipina pada 8 Mei lalu.

Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO, Datuk Muhammad Khairun Aseh, berkata pihaknya segera mendapatkan bantuan serta reaksi Wisma Putra sebaik saja Biro Aduan dikendalikannya itu dihubungi wakil keluarga bekas isteri Mohd Nazarrudin, Mazlina Mohamad, 38, beberapa hari lalu.

“Apa yang boleh saya katakan adalah Biro Aduan ada dihubungi wakil keluarga Mazlina bagi mendapatkan bantuan membebaskan bekas suaminya itu.
“Biro juga dengan kerjasama Wisma Putra dan Interpol terbabit dalam proses ini... cuma untuk memastikan keselamatan Mohd Nazarrudin kekal terjamin, saya tidak boleh memberi komen lanjut mengenai apa yang sedang dilakukan,” katanya selepas merasmikan mesyuarat Pemuda UMNO Simpang Renggam, di sini, semalam.

Beliau mengulas mengenai sama ada Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO berhasrat membantu keluarga bekas isteri penganggur itu, Mazlina bersama enam anak mereka, selepas dia yang baru berjinak-jinak menjadi orang tengah dalam urus niaga cicak tokek atau gecko, ditahan kumpulan penculik berkenaan di selatan Filipina.

Laporan awal menyebut, kumpulan penculik yang disyaki mempunyai kaitan dengan kumpulan Abu Sayyaf serta terbabit dalam keganasan dan menculik demi mendapatkan wang, menuntut wang tebusan sebanyak RM5.6 juta.
Berita Harian Online | ‘Operasi sulit’ bebaskan Naza

No comments: