Pages

Monday, June 6, 2011

100 tinggal sehelai sepinggang


KEBAKARAN kelima tahun ini  memusnahkan lapan rumah setingan di Kampung Titingan, Tawau, semalam.
KEBAKARAN kelima tahun ini memusnahkan lapan rumah setingan di Kampung Titingan, Tawau, semalam.



Lapan rumah setinggan musnah dalam kebakaran kelima tahun ini


TAWAU: Kira-kira 100 penduduk tinggal sehelai sepinggang selepas lapan rumah setinggan yang mereka diami musnah dalam kebakaran di Blok 5, Kampung Titingan di sini, malam kelmarin.
Ia kebakaran kelima tahun ini di kampung itu, yang sebahagian besarnya membabitkan rumah setinggan dihuni lebih 200 keluarga. Penolong Penguasa Bomba dan Penyelamat Zon Tawau, Julius John Stephen, berkata sebaik menerima panggilan kecemasan pada jam 11.45 malam, 18 anggota bersama dua jentera dikejarkan ke lokasi berkenaan.

“Sebaik tiba di lokasi, kira-kira 80 peratus rumah itu sudah musnah dan kami mengambil masa setengah jam untuk mengawal api daripada terus merebak,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Beliau berkata, anggota bomba hanya berjaya memadam kebakaran sepenuhnya pada jam 2.19 pagi berikutan kesukaran melalui lorong pejalan kaki yang sempit dan berliku, selain tekanan air rendah.

Katanya, punca kebakaran dan anggaran kerugian masih disiasat. Tetapi tidak menolak kemungkinan ia disebabkan kedudukan rumah yang terlalu rapat. Berita Harian Online | 100 tinggal sehelai sepinggang

No comments: