Pages

Thursday, September 8, 2011

Tragedi ragut nyawa dua beranak


BEGINILAH keadaan sebuah van persiaran selepas terlibat dalam kemalangan yang meragut tiga nyawa di Parit Buntar, Perak semalam.

PARIT BUNTAR – Kegembiraan sebuah keluarga dari Muar, Johor untuk menghantar anak bongsu mereka mendaftarkan diri di Universiti Utara Malaysia (UUM), Sintok, Kedah bertukar tragedi apabila dua daripada mereka maut selepas van sewa yang dinaiki terlibat dalam kemalangan semalam.
Kejadian pukul 5.40 pagi di Kilometer 186.6, Lebuh Raya Utara-Selatan berdekatan susur keluar Bukit Merah itu mengakibatkan Tukijah Isa, 59, dan Nurul Haniza Mohd. Jamil, 34, maut di tempat kejadian. Turut maut ialah pemandu van persiaran itu, Chua Wee Chor, 33.
Sebelum kejadian, mereka bersama lapan lagi ahli keluarga bertolak dari Muar pada pukul 10 malam untuk menghantar Nur Shahila Mohd. Jamil, 19, mendaftar masuk sebagai pelajar baharu kursus Ijazah Sarjana Muda Perbankan di UUM. Mereka dijangka tiba pada pukul 8 pagi.
Bapa, abang dan anak saudara Nur Shahila, Mohd. Jamil Anuar, 68; Mohd. Nazir, 29, dan Aliya Madiha Abdullah yang berusia satu tahun cedera parah dan dikejarkan ke Hospital Taiping.
Seorang lagi abangnya, Mohd. Fairuz, 27, serta dua abang iparnya, Mustafa Kamal Mohd. Khamis, 38, dan Khairul Khafiza Isnin, 29, serta kakak iparnya, Liayana Mat, 31, cedera ringan.

No comments: