Pages

Wednesday, September 21, 2011

Pengasuh bayi ditahan

AMPANG: Seorang wanita yang juga pengasuh kepada seorang bayi lelaki yang dipercayai menjadi mangsa dera ditahan di rumahnya di Pandan Jaya, di sini, semalam.
Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin, berkata wanita berusia 30-an itu ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes dera terhadap bayi lelaki terbabit.

Menurutnya, suspek yang dipercayai warga Filipina direman sehingga 3 Oktober depan mengikut Seksyen 31(1)(c) Akta Kanak-kanak 2001.

Selain itu, beliau berkata, suspek disiasat mengikut Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959 kerana tidak mempunyai dokumen.

Bagaimanapun, menurutnya, suami wanita terbabit belum ditahan.

Kelmarin Harian Metro melaporkan seorang bayi lelaki berusia 12 bulan dipercayai menjadi mangsa dera suami pengasuh bayi itu ketika berada dalam jagaan mereka di sebuah pangsapuri di Pandan Jaya, di sini.


Difahamkan, tindakan lelaki berusia 30-an itu terbongkar selepas ibu bapa bayi berkenaan menghantarnya menerima rawatan di sebuah klinik. Menurut sumber, hasil pemeriksaan doktor menemui beberapa kesan lebam pada pipi dan paha bayi itu dipercayai dipukul dengan objek tumpul.

No comments: