Pages

Friday, September 2, 2011

Lebuh raya kembali sesak


DERETAN kenderaan termasuk yang melakukan kesalahan menggunakan lorong kecemasan berhimpit-himpit dalam aliran trafik sesak menuju ke Kuala Lumpur di Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Nilai semalam.

KUALA LUMPUR – Jumlah kenderaan di semua laluan Lebuh Raya Utara-Selatan (PLUS) mulai bertambah semalam dengan pengguna diingatkan supaya bersabar dan bertolak ansur ketika menuju ke destinasi masing-masing pada musim perayaan ini.
Petugas Pusat Kawalan Projek Lebuh Raya Utara-Selatan berkata, peningkatan jumlah kenderaan dapat dilihat semalam namun keadaan masih lagi terkawal dan hanya menyebabkan beberapa laluan yang keadaan trafiknya bergerak perlahan.
“Contohnya di Plaza Tol Juru menghala ke Kuala Lumpur yang kita dapati terdapat baris panjang sejak pagi dan dijangka berlarutan hingga ke petang.
“Laluan lain terkawal dan pergerakan lancar walaupun jumlah pertambahan kenderaan meningkat. Pengguna perlu bersabar ketika terlibat dalam mana-mana kesesakan (jika ada),” katanya ketika dihubungi Bernama semalam.
PLUS sebelum ini menganggarkan sekurang-kurangnya 1.4 juta kenderaan menggunakan lebuh raya sepanjang musim perayaan Aidilfitri tahun ini.
Menurut petugas PLUS tiada kemalangan serius berlaku kecuali kemalangan kecil yang berlaku di Kilometer 62.9 Simpang Renggam ke Machap melibatkan tiga kenderaan pagi semalam.kosmo

No comments: