Pages

Friday, August 12, 2011

Tempah rojak sebelum samun keluarga

PUCHONG: Sekumpulan lelaki menggunakan taktik mahu membuat tempahan rojak sebelum mengikat dan menyamun satu keluarga di Taman Puchong Utama, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 11 malam itu, mangsa mendakwa didatangi seorang lelaki di depan rumah mereka bertanyakan perniagaan bapanya yang menjual rojak dan bagaimana untuk membuat tempahan. Sumber berkata, mangsa berusia 22 tahun yang ketika itu berada di rumah bersama adiknya tidak mengesyaki apa-apa kerana sebelum ini memang ramai yang datang ke rumahnya untuk membuat tempahan rojak yang diusahakan mereka sekeluarga.

“Bagaimanapun, sedang mangsa rancak memberikan penerangan berkenaan tempahan itu, tiba-tiba muncul tiga lelaki bertopeng dan bersenjatakan parang keluar dari sebuah kereta Honda Civic berwarna hitam yang diletakkan berhampiran sebelum bergegas mahu masuk ke rumah mangsa.

“Mangsa melarikan diri ke dalam rumah dan mengunci pintu namun keempat-empat lelaki terbabit memecahkan pintu berkenaan sebelum memukul dan mengikat mangsa bersama adiknya,” katanya.

Menurutnya, selepas mengikat kaki dan tangan dua beradik itu, mereka menggeledah rumah mangsa.

Kira-kira 10 minit selepas itu, kedua ibu bapa mangsa pulang dan turut diikat bersama kedua-dua anak mereka.


“Selain barang kemas dan wang tunai, kereta keluarga mangsa jenis Toyota Hilux turut dilarikan kumpulan terbabit,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

No comments: