Pages

Saturday, June 11, 2011

6 bulan bagai dalam ‘neraka’


KUALA LUMPUR: Belumpun reda kes penderaan yang menyebabkan seorang amah maut minggu lalu, seorang lagi pembantu rumah warga Indonesia berusia 25 tahun mendakwa turut menjadi mangsa kekejaman apabila sering didera isteri majikannya di sebuah rumah di Bandar Baru Klang, dekat sini, sejak enam bulan lalu.
Mangsa yang sudah berkerja dengan keluarga terbabit sejak awal Mei 2009 mendakwa dirinya bukan saja ditampar dan ditendang, sebaliknya dia cedera teruk akibat dirotan isteri majikannya berusia 35 tahun walaupun tidak melakukan sebarang kesalahan.

Selain terpaksa menanggung kesakitan apabila seluruh badannya berbirat akibat dirotan, mangsa mendakwa dia hanya dibenarkan menjamah mi segera tiga hari dalam seminggu.

Dalam kejadian terbaru kira-kira jam 9 pagi, kelmarin, mangsa yang dikatakan dalam keadaan lemah akibat ditampar, ditendang dan dirotan isteri majikannya itu meminta bantuan daripada seorang jiran supaya menghubungi polis melaporkan kejadian berkenaan.


Menurut sumber, pihak berkuasa yang menerima maklumat mengenai kejadian berkenaan bergegas ke rumah berkenaan sebelum melakukan pemeriksaan kira-kira jam 12 tengah hari.

myMetro | 6 bulan bagai dalam ‘neraka’

No comments: