Pages

Saturday, March 24, 2012

Rentung lepas selamat keluarga


TINGGAL ABU...orang ramai berkerumun melihat sembilan deretan rumah kedai yang hangus dalam kebakaran awal pagi semalam.
TINGGAL ABU...orang ramai berkerumun melihat sembilan deretan rumah kedai yang hangus dalam kebakaran awal pagi semalam.


ANGKAT...anggota unit forensik membawa kotak mengandungi rangka dua mangsa.
ANGKAT...anggota unit forensik membawa
kotak mengandungi rangka dua mangsa.

PONTIAN: “Dia yang kejutkan saya dan beritahu rumah kami terbakar, tapi entah macam mana dia yang gagal selamatkan diri,” kata Selamat Kosnan, 51, ayah kepada dua beradik yang rentung dalam kebakaran rumah mereka di Pekan Ayer Baloi, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 pagi itu yang keseluruhannya memusnahkan sembilan rumah kedai dua tingkat separuh papan, dua beradik terbabit ialah anak keenam daripada tujuh beradik, Khusnul Khotimah, 13, dan adik bongsunya, Rohman, 12.
Selamat berkata, ketika kejadian dia bersama isteri, Hasniah Abd Hussin, 50, dan enam daripada tujuh anaknya tidur di bahagian atas rumah kedai papan.

“Saya terjaga daripada tidur apabila arwah Khotimah mengejutkan saya dan memberitahu asap tebal di tingkat bawah kedai. Mungkin dia anggota keluarga kami yang pertama menyedari kebakaran berlaku.


“Sebaik dikejutkan arwah, saya terus kejutkan semua anak dan isteri sebelum kami nekad turun ke tingkat bawah bagi menyelamatkan diri biarpun terpaksa meredah api dan asap,” katanya.

No comments: