Pages

Thursday, February 2, 2012

Bantal penamat riwayat cucu

K



KONDOMINIUM Koi Legian di Kinrara, Puchong yang menjadi tempat seorang nenek melemaskan cucunya sebelum dia cuba membunuh diri semalam.


PUCHONG – Niat seorang nenek untuk membunuh diri dengan memotong jari manis dan terjun dari bangunan selepas dia disyaki melemaskan cucu perempuannya dengan menggunakan bantal terbantut apabila dia dapat ditahan dalam kejadian di Kondominium Koi Legian, Kinrara di sini semalam.

Fon Mei Shuang, 10, ditemui mati dalam keadaan terbaring di atas katil di dalam salah sebuah bilik di rumah tersebut.

Suspek berusia 57 tahun yang dipercayai mempunyai masalah mental tersebut ditahan selepas polis menerima laporan daripada bapa mangsa yang mengetahui mengenai kejadian itu selepas dihubungi wanita itu pada pukul 9 pagi.

Polis yang tiba di tempat kejadian tiga jam kemudian telah memecah masuk salah sebuah bilik di rumah suspek sebelum menyelamatkan wanita itu yang cuba terjun dari tingkat lapan kondominium tersebut.

Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abdul Razak Elias berkata, siasatan awal mendapati, suspek disyaki telah membunuh cucunya pada pukul 11.30 malam kelmarin dengan menekup muka mangsa dengan sebiji bantal.

Katanya, polis turut menemui sekeping nota dalam bahasa Cina bermaksud “Hati tak suka, hati tak syok, mahu mati”. Nota itu ditulis dengan menggunakan dakwat merah.

“Selepas melihat cucunya tidak bernyawa, suspek mengerat jari manis tangan kirinya dan membiarkan darah mengalir ke dalam sebuah tong di dalam bilik itu.

“Selepas mendapati dia masih hidup, suspek telah menghubungi anak lelakinya dan memaklumkan yang dia telah melakukan pembunuhan itu sejak dua hari lalu,” katanya yang menyiasat kes itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan

osmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments: