Mayat bayi berulat tepi jalan

IPOH - Program Community Oriented Policing (C-Cop), yang dianjurkan Balai Polis Sungai Senam di sebuah restoran terkenal di Greentown di sini, digemparkan dengan penemuan mayat bayi sudah berulat dalam sebuah beg plastik di tepi Jalan Dato Ahmad Said, Pusat Perniagaan Greentown di sini, semalam.

Mayat bayi itu ditemui seorang pekerja kontrak, Jamil Mohd Bakin, 49, pada 9.40 pagi ketika hendak memulakan tugas membersihkan kawasan pencawang elektrik berhampiran.

Lebih malang, mayat bayi yang tidak cukup bulan itu dibungkus dengan seluar ditemui dengan kecederaan serius di kepala dan dibiarkan di pangkal pokok sehingga membusuk.

Jamil berkata, dia terkejut melihat sekujur tubuh bayi dengan kesan darah dalam bungkusan berkenaan.

“Saya ingatkan kain biasa, tetapi dalam hati kuat mengatakan ia adalah mayat kerana bau busuk sangat kuat dalam plastik itu.

“Setelah nampak badan bayi itu, saya kemudian melaporkan kepada polis yang kebetulan mengadakan program di restoran berhampiran,” katanya kepada Sinar Harian di sini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, bayi itu dipercayai dibuang di situ dalam tempoh dua atau tiga hari yang lalu.