Pages

Saturday, July 23, 2011

Penduduk setempat mahu suspek dikenakan tindakan tegas

MARAN: Insiden malang menimpa dua beradik, Shafiq Haikal Mat Safar Zaidi, 13, dan Shafiq Aiman, sembilan tahun menimbulkan keresahan penduduk setempat yang mengharapkan suspek ditahan dikenakan tindakan tegas oleh pihak berkuasa.

“Saya harap pihak polis mengambil tindakan sewajarnya kepada lelaki yang melakukan perbuatan itu. Mangsa adalah kanak-kanak dan perjalanan hidup mereka masih panjang. Bayangkan kesukaran yang bakal mereka hadapi nanti,” kata ibu saudara dua beradik berkenaan, Zafrida Che Sam, 41 (gambar).


Kejadian malang menimpa Shafiq Haikal dan Shafiq Aiman, menimbulkan kebimbangan keluarga mangsa kerana kedua-duanya mungkin cacat.

“Saya sekeluarga tidak putus berdoa kedua-dua anak saudara saya itu pulih dan boleh bersekolah seperti biasa. Kedua-dua mereka adalah pelajar pintar dan aktif di sekolah, malah mereka cucu kesayangan ibu bapa saya iaitu Che Sam Abu, 62, dan Zainab Bulat, 60,” kata Zafrida.


Jiran mangsa, Siti Rohaisha Hanafi, 28, berkata, mangsa pelajar yang rajin serta suka menolong jiran terdekat terutama menjaga kebersihan selain ringan tulang.


“Selepas dia dan adiknya diserang dengan cuka getah, ramai penduduk mula gusar dan mengharapkan pihak berkuasa di tanah rancangan serta polis membuat pemantauan agar kejadian sama tidak berulang.

“Saya harap pihak polis mengambil tindakan tegas terhadap si pelaku kerana budaya menyimbah asid amat berbahaya kepada masyarakat,” katanya.

myMetro | Penduduk setempat mahu suspek dikenakan tindakan tegas

No comments: