Pages

Sunday, February 21, 2010

SEDIKIT TENTANG ISRAEL

Assalamualaikum,

baru2 ni kawan ana bagitau bahawa Dr. Yusuf al-Qardhawi mengeluarkan fatwa bhw KFC itu haram sebab ia dinaungi oleh syarikat yg berpusat di amerika dan amerika itu menyokong israel. tapi ana tak tertanya pulak dari mana dia dapat berita tu dan ana sendiri tak pernah jumpa pulak. apa tindakan yg patut dibuat terhadap perkara seumpama ini dari segi individu dan masyarakat islam seluruhnya pula macamana ?

terima kasih dan wassalam.

==========================================

BismiLlah WalhamduliLlah
Wasolli wasallim ala Rasulinal kariim
Muhammadin saw wa 3ala aalih wa sohbih
Wassalamu 3alaikum wbth, amma ba3d:



berita pemboikotan barangan israel dan us ini telah lama diperjuangkan oleh Dr. Yusuf al-Qardhawi dan oleh para ulama Islam yang lain, dan hal ini telah mula disebut dan didengari kembali sejak kebelakangan ini, bermula di bulan 8 dan 9 apabila bangkitnya intifadhah saudara kita di palestin yang terbesar buat kali kedua, hinggalah kini.



hal ini dapat ditonton secara life dalam siri 'as syari3ah wal hayah=syariat dan kehidupan' di setiap hari ahad malam isnin, yang sering di tayangkan di TV satelit qatar (al-Jazeera- sila lihat dalam internet di alamat= www.aljazeera.net).



dan perkara yang sama turut disebutkan di setiap khutbah jumaatnya di TV Qatar, dan beliau sendiri menyentuh secara langsung kepada setiap pemimpin islam agar bersama-sama memboikot barangan dan menyekat hubungan dua hala dengan setiap negara yang mempunyai kaitan dengan israel.



alasannya ialah untuk menyekat setiap pergerakan israel yang menguasai ekonomi dunia, dunia mengetahui bahawa setengah dari emas dunia dipunyai oleh yahudi. begitu juga bank2 dunia yang dikuasai oleh yahudi. maka apakah cara terbaik yang kita perlu cari untuk menyekat mereka??



kita cuba perhatikan dengan teliti, jika setiap wang yang kita bayar itu adalah untuk dibeli oleh mereka sebutir peluru dan dibuat utk menembak kepada saudara kita, maka jalan terbaik yang islam lakarkan untuk kita ialah dengan menggunakan kaedah usuliyah iaitu 'SADD ZARAI3=sekat segala keburukan' yakni sebelum ia merebak secara berleluasa, contoh yang boleh diambil di sini ialah kita diHARAMkan menjual senjata kepada mereka yang sedang berperang! kerana jika kita terus menjual senjata itu maka peperangan tidak akan berhenti malah semakin buruk lagi, maka islam mengHARAMkan hal itu, begitu juga dengan pengHARAMan menjual anggur kepada orang kafir yang menjalankan perniagaan arak, ini kerana arak akan membawa kemusnahan dalam masyarakat secara lebih berleluasa. maka cara terbaik untuk kita menyekat segala hal itu ialah dengan cara kita menyekat dari sumbernya yang utama.



contoh logiknya jika paip pecah di jalanraya tidak perlulah kita dengan jiran kita sibuk membuat longkang untuk dialirkan ke tepi jalan 'walaupun hal itu perlu buat "sementara" waktu' sebelum ia menjadi bertambah parah dan akan menenggelamkan jalan atau rumah yang berhampiran, sebaiknya kita terus berjumpa dengan JKR dan suruh sahaja mereka yang tutupkan kepala paip di pusat mengumpul air itu, sebelum kemusnahan lebih banyak berlaku! contoh kemusnahannya ialah jalanraya akan rosak, kampung kita tenggelam, lalulintas akan bertambah sesak dll.



maka caranya yang dpt diqiaskan di sini ialah selain kita =org kampung= yang turut membantu dengan tidak secara langsung iaitu dengan tidak membeli barangan us dan israel, maka sepatutnya kerajaanlah =JKR= yang perlu lebih bertegas dalam hal ini, dengan menyekat segala perkara yang dapat membantu pihak israel dan us.



tapi apa yang kita nampak, kerajaan masih tidak sedar dalam hal ini sekalipun kita pernah digawatkan oleh seekor yahudi us iaitu "george soros" beberapa tahun yang lalu, maka yang perlu bertindak ialah kita walaupun kita tidak mampu, tapi kita kena percaya bahawa walaupun satu sen atau 'sekupang' yang kita belanjakan untuk mereka (us n israel). kita perlu dan WAJIB buat untuk menyekat mereka itu! dan kena percaya bahawa seposen jika kurang dia tidak akan jadi SEJUTA!!!



kita semua perlu percaya bahawa kita sampai bila pun tidak boleh membeli coca cola 1 liter di supermarket sekiranya duit kita tidak cukup seposen!!! maka kesimpulannya, walaupun seposen besar nilai dan kuantitinya bagi MUSLIM seperti kita.



maka HARAM kita pergi beli di kedai us/israel spt pizza hut, mcD, kfc dll, sebaiknya cukup kita makan di kedai melayu ISLAM untuk menolong mereka, selain kita dapat memajukan perniagaan mereka kita juga dapat membantu mereka dan jika menjadi pelanggan tetap selalunya kita boleh mendapat diskaun, itu lebih baik dari kita berbelanja di kfc dan pizza hut yg dikenakan cukai pula selepas itu, begitu juga dalam soal rokok!!! selain rokok membahayakan kesihatan kita, rokok juga membantu ekonomi yahudi sebenarnya, satu kotak kini mencapai harga RM6, hanya semata2 untuk kita membakar duit dan membahayakan kesihatan kita dan keluarga kita???



tahukah kita rokok yang ramai org kita sukai di malaysia ialah DUNHILL, dan sepatutnya kita ketahui bahawa ALFRED DUNHILL itu juga adalah seorang yahudi. begitu juga dengan marlboro, winston, camel, lucky strike, perrilys dll, itu semua barangan yahudi dan amerika!!!!



dalam hal ini HARAM MEROKOK!!!! terbahagi kepada dua....:
1-bahaya kepada diri kita dan membazirkan wang kita.
2-membantu pembangunan ekonomi yahudi dan menolong mereka membunuh umat Islam yang lain.



apa alasan kita untuk itu, sekiranya kita dikatakan oleh mereka... "MANA LER LAKU BANG/AKAK KALO TAK JUAL ROKOK KAT RESTORAN NIH, SAPA YANG NAK MASUK?" "RESTORAN NIH LAKU DAN MAJU PUN SEBAB BUDAK MUDA BELI ROKOK DAN MINUM COKE!".....



kita katakan kepada mereka: masyarakat melayu hidup dari dulu sampai sekang sebab makan nasi dan minum air bukan dengan sebab hisap rokok dan air coke.

mari kita baca syair Imam as Syafi3e dalam hal mencari rezeki ini, mengapa kita takut dengan rezeki kita yang telah pun ditetapkan oleh Allah Taala kepada kita?...



tawakkaltu fi rizQii 3alaLlahhi khooliQii#wa aiQontu annaLLahha laa syakka rooziQii
aku telah bertawakkal kpd Allah dlm rezeki ku krn Dialah Penciptaku=dan aku berkeyakinan ssgghnya Allah sahajalah, tidak syak lagi yg menjadi Pemberi rezeki

maa yaku min rizQii fa laisa yafuutani#wa lau kaana fii Qoo3il bi7aaril ghowaamiQi
tidaklah jadi dari rezeki aku, maka bukanlah Dia yg menghilang kan dari ku=walau sekalipun di dlm dasar laut yg paling dalam



[jika ada rezeki tu ada jugaklah, jangan takut sekalipun dalam dasar laut yang paling dalam]

saya'ti bihiLlah al 3azhiimi bifaDhlihi#wa lau lam yakun minnil lisaanu binaathiQi
maka akan didatangkan jua oleh Allah yang Maha Agung dengan segala kehebatanNya=sekalipun aku tidak terdapat lidah yg boleh berkata2



[walaupun kita nih orang pekak dan bisu atau orang spastik maka Allah dah buatkan bagi mereka sumber rezeki, lihat sahaja orang buta dijalanan sekalipun buta, mereka lebih bergaya lebih dari kita. Allah hu Akbar!]



fafii ayyi syai'in tazhabun nafsu hasrotan#wa Qod Qosamar Ro7maanu rizQol kholaa'iQi
maka pada apa lagi diri kamu amat mengharapkan??#dan telah dibahagikan oleh Tuhan arRahman rezeki buat para hambaNya.



[Allah dah bahagikan setiap hambaNYA rezeki, maka kita cuma perlu cari sahaja lagi, jika ada rezeki itu tidak akan ke mana, tapi jika tidak ada rezeki buat kita tu.. yang di dalam mulut sekalipun ia akan terkeluar semula]



YANG PENTING KITA MEMAINKAN PERANAN DALAM HAL INI SEKALIPUN KITA KESEORANGAN!!!
SETIAP PERSOALAN ADA JAWAPAN!!!
SETIAP PERMASALAHAN DAN RINTANGAN PASTI ADA JALAN!!!
YANG PENTING KITA KENA BERPERANAN!!!
KENTALKAN DALAM DIRI KITA DAN SEBARKAN PADA KELUARGA, JIRAN DAN RAKAN TAULAN!!!



kerajaan islam kini terlalu lemah dan tiada seorang pun yang mengambil pandangan para ulama untuk menyediakan angkatan jihad untuk ke sana, hal ini saya dengar secara life oleh ustaz Ali as Sobuni yang mengeluarkan fatwanya di masa krisis palestin baru-baru ini, agar tidak menjalankan sebarang perjanjian damai dengan israel dan sebaliknya terus menghantar tentera ke sana.



dan yang paling terbaru berhimpunnya para ulama di LUBNAN pada 07 zulQaidah 1421 bersamaan dgn 30/01/2001 di dalam muktamar alQUDS. dan mereka telah bersepakat melantik syeikh al mujahid Dr. Yusuf al-Qardhawi sebagai ketua tertinggi dalam yayasan ALQUDS ini. dan perhimpunan ini dikumpulkan hampir 400 ahli politik, ulama, intelek dari hampir seluruh dunia islam dan negara asing. terkumpulnya Islam dan Kristian untuk menyokong intifadhah rakyat palestin dan menyelamatkan alQuds dr tangan yahudi la3natuLlah 3alaihim.



penolong kepada Dr. Yusuf al-Qardhawi ialah ketua parlimen yaman iaitu Sy, 3AbduLLah al Ahmar, penasihat kepada Dr. Yusuf al-Qardhawi pula ialah ketua majlis syura Iran iaitu sayyid 3Ali al Mohtashemi dan penolong kepada ketua penasihat ialah bekas menteri Lubnan Michelle Ideh (kristian).



mereka juga menggesa tiadanya perjanjian damai antara PLO dan israel yang hanya membuang masa, dan dari mengambil US sebagai pelindung dan pemerhati, cukuplah kita dengan firman ALlah ini: "Misal bandingan orang-orang yang menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai pelindung-pelindung (yang diharapkan pertolongannya =US n EUROPE ) adalah seperti labah-labah yang membuat sarang (untuk menjadi tempat perlindungannya); padahal sesungguhnya sarang-sarang yang paling reput ialah sarang labah-labah, kalaulah mereka orang-orang yang berpengetahuan". [alAnkabut:41]

jadi tak perlulah kita menyokong mereka yang tidak berpengetahuan dan tidak pernah bersembahyang dan memahami al Quran!!! tinggalkanlah mereka dan sokonglah mereka yang cuba menegakkan syariat Allah walaupun seringkali digelar pengganas, terroris, militan, fundamentalis dsbgnya oleh musuh2 Islam.



firman Allah: "Dan apabila engkau membaca Al-Quran (wahai Muhammad), Kami jadikan perasaan ingkar dan hasad dengki orang-orang yang tidak beriman kepada hari akhirat itu sebagai dinding yang tidak dapat dilihat, yang menyekat mereka daripada memahami bacaanmu"."Dan Kami jadikan (perasaan itu sebagai) tutupan yang berlapis-lapis atas hati mereka, juga sebagai penyumbat pada telinga mereka, yang menghalang mereka dari memahami dan mendengar kebenaran Al-Quran; dan sebab itulah apabila engkau menyebut nama Tuhanmu sahaja di dalam Al-Quran, mereka berpaling undur melarikan diri". [alIsra':45-46]



firmanNYA lagi: "Dan sesungguhnya Kami telah menerangkan berulang-ulang kepada manusia, di dalam Al-Quran ini, dengan berbagai-bagai contoh perbandingan (yang mendatangkan iktibar); dalam pada itu, kebanyakan manusia tidak mahu menerima selain dari kekufuran". [alIsra':89]



firman Allah: "Dan demi sesungguhnya Kami telah huraikan dengan berbagai-bagai cara di dalam Al-Quran ini untuk umat manusia, dari segala jenis contoh bandingan; dan sememangnya manusia itu, sejenis makhluk yang banyak sekali membantah". [alKahfi:54]

jadi kembalilah kepada panduan alQuran dan Sunnah Nabi SAW....!!

untuk kejayaan kita dan keluarga kita.! kita sendiri yang perlu berusaha, mereka hanya menyokong dari belakang, yakin pada diri. seumpama kita bercita2 ingin panjat gunung kinabalu, kita sendiri yang perlu panjat! bukan hanya berangan dalam impian yang tak berkesudahan atau cukup kita saksikan orang lain yang berjaya....

kata penyair arab:
lakinnal fataa man yaquulu ha anaaza!!! = laisal fata man yaquulu kaana abi.
tapi pemuda itu ialah yg berkata: ini aku nihhh!!! = bukanlah pemuda yg mengatakan: itulah bapaku

jika kita nak sebut, itulah rakan aku yang berjaya dalam exam, bapa aku dapat pangkat datuk, ibu aku seorang ibu mithali, adik aku kerja peguam..... tapi aku???? siapa aku itu???

maka di sinilah kita perlu berperanan, dan jangan cepat lemah semangat walaupun kita rasa kita tidak pernah berjaya, walaupun kita sering keseorangan.... itu BUKANLAH PERIBADI MUKMIN!!!



contohilah Nabi Allah Yaakub a.s. yang tidak pernah berputus asa sekalipun kita ketahui bahawa dari anaknya yang sulunglah iaitu YAHUDA di nasabkan bangsa yahudi ini, sewaktu dia menyuruh mereka mencari Nabi Allah Yusuf a.s. dan adiknya Bunyamin, termaktub di dalam firman Allah:
"Wahai anak-anakku! Pergilah dan intiplah khabar berita mengenai Yusuf dan saudaranya (Bunyamin), dan janganlah kamu berPUTUS ASA dari rahmat serta pertolongan Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum yang KAFIR". [Yusuf:87]



kita bongkarkan kejahatan yahudi di mata anak bangsa kita, beritaknalah kepada mereka bahawa perosak manusia lain di muka bumi ini adalah bangsa yahudi, bangsa pembunuh para Rasul dan Anbiya 3alaihimus salam, mereka pernah cuba membunuh Nabi SAW beberapa kali termasuklah menyihirkan baginda SAW dalam peristiwa perigi Ja3ranah, juga membunuh para pemimpin dunia spt Tsar Nicholas di Russia, Lincoln di US, Hitler di jerman dll, bangsa yang menyelewengkan kitab setelah diturunkan kepada mereka, bangsa yang paling dibenci oleh Allah SWT.



bangsa yahudi jugalah satu bangsa yang merobohkan Khilafah Islamiyah di Turki, hampir seratus tahun perancangan sulit dibuat akhirnya berkuburlah Khilafah Islamiyah di muka bumi ini, dengan tiupan semangat kebangsaan yang memecahkan persaudaraan antara Turki dan Arab yg ditanam oleh YAHUDI BRITAIN, LAWRENCE of ARABIA.



kita juga perlu tahu bahawa peristiwa terbunuhnya Dr Ismail Faruqi dan isterinya Dr Lamya Faruqi disebabkan oleh pembongkaran rahsia sejarah Yahudi melalui kajian mereka berdua. sebaik sahaja buku itu diterbitkan dengan tajuk "Impian Daud" iaitu mereka yang mengimpikan terbangunnya semula kerajaan Agung Daud dan Sulaiman a.s. dengan terjumpanya Haikal Sulaiman {Haikal = Temple = Synagogue} yang dipercayai tertanam di bawah Masjidil Aqsa. mereka akan dapat menawan semula dunia sebagaimana kemasyhuran Nabi Allah Sulaiman, Raja Dunia.



namun semua hal itu merupakan pembohongan hakham mereka, setelah kehilangan Taurat di dalam Tabut=Keranda yang ditanam dan dibacakan di khalayak ramai setiap genap 7 tahun di dalam perayaan mereka. sejak itu mereka menyelewengkan taurat mengikut kehendak mereka, dan diciptakan kitab Talmud=kitab tafsir bagi Taurat yg dibuat menurut hawa nafsu hakham=rahib yahudi. maka dengan terbongkarnya kisah ini mereka telah membunuh Dr Ismail Faruqi dan isterinya RahimahumaLLah di US di sebuah kota polis dunia. [dan kes itu ditutup dr pengetahuan umum hingga kini, ke manakah CIA yang cekap? jawapannya kita sendiri tahu.....].



begitu juga kita perlu tahu seorang orientalis Perancis, iaitu Dr Roger Garaudy [kini memeluk Islam] dengan pembongkarannya terhadap kejahatan Yahudi, maka kini dia mengasingkan dirinya di Cordoba, Sepanyol. dan mengasaskan Universiti Ibnu Rushd di sana, adakah kita tahu mengapakah dia mengasingkan diri ke Sepanyol? jawapannya mudah sekiranya kita sering ke perpustakaan dan banyak membaca.... eheh, ini adalah disebabkan Sepanyol adalah negara terulung di Eropah yang memusuhi kaum yahudi sejak berkurun lama, tapi sejak beberapa tahun ini barulah mereka kembali mengadakan hubungan dengan israel walaupun sememangnya wujud kaum yahudi di sana.



mengapa mereka membenci yahudi hingga ke tahap itu?? ini adalah kerana pengkhianatan yahudi terhadap mereka semasa penaklukan Islam di Sepanyol=Andalusia. begitulah yahudi dan sikap mereka, sering berada di pihak yang kuat untuk menjaga kepentingan mereka sejak berzaman. [kaki bodek = ampu = talam dua muka]. cukuplah di sini dahulu rasanya kita membincangkan bab kejahatan yahudi ini.... [sepatutnya di malaysia kita perbanyakkan penterjemahan dr kitab2 arab mengenai zionis dan yahudi dari pelbagai bahasa, agar kita boleh tahu dengan lebih banyak komplot yahudi dalam menjatuhkan pemimpin dan ekonomi dunia. kita lihat peranan mereka dalam kes merdekanya Singapura dari Malaysia. dan sebelum itu, siapakah itu David Marshall? ]



jadi apa lagi peranan kita kini?? maka bantulah saudara seagama kita di mana sahaja kita berada [terutamanya golongan remaja kita yang mudah terpengaruh dengan filem barat, muzik barat dll, dedahkan kepada mereka keburukan artis di dunia dan di akhirat, tidakkah kita hairan perempuan dan lelaki yang tidak pernah belajar tinggi dan mahir dalam bidang agama diikuti cakap dan gaya pakaiannya, senaliknya ulama yang sibuk dengan hal keilmuan dan berjuang siang dan malam untuk kemaslahatan ummah ditolak dan dibuang??], bersatulah dalam menegakkan KalimatuLlah! dan sesungguhnya kita adalah antara mereka yang terpilih untuk melaksanakan hal itu....

Allah hu Akbar!!!
Allah hu Akbar!!!
Allah hu Akbar!!!
WaliLLahhil Hamd!!!

WalhamduliLLah!! 3ala ni3matil Iman wal Islam....
segala pujian kepada Allah dengan kenikmatan Iman dan Islam yang dianugerahkan....

intahal kalam
wassalam.....

sila klik di sini.... -----> > > > http://www.islam-online.net/english/News/2001-02/08/article3.shtml

Saudara Se Islam Mu
AlamGhiri...

No comments: