Pages

Tuesday, July 15, 2014

Bapa terkurung 31 jam dalam penjara


Chicago: Lawatan biasa seorang bapa ke penjara yang menempatkan anaknya bertukar menjadi pengalaman sukar dilupakan apabila dia dikurung secara tidak sengaja selama 31 jam.

Farad Polk pergi ke Penjara Daerah Cook untuk melawat anaknya selepas dia ditahan sementara menunggu dakwaan terhadap kes berkaitan dadah. Namun, ketika Polk berada di sana, dia diberitahu anaknya dipindahkan ke blok berlainan.


Untuk sampai ke situ Polk perlu melalui dua pintu besi untuk menuju balai pelawat.



Bagaimanapun tidak lama kemudian pintu besi di blok itu tertutup secara tidak sengaja dan Polk terkurung di dalamnya. Pegawai penjara berkata, mereka amat kesal dengan kejadian berkenaan tetapi ia gagal menyejukkan hati Polk.


Justeru, semalam dia memfailkan dakwaan ke atas penjara itu untuk mendapat ganti rugi. Dalam petisyennya, Polk menuntut penjara menyerahkan rakaman kamera litar tertutup di situ untuk mendapat penjelasan sebenar bagaimana dia ‘dipenjara.’ Polk juga mendakwa dia “tidak mendapat makanan, minuman, kemudahan tandas dan sebarang hubungan dengan dunia luar” selama 31 jam walaupun berusaha bersungguh-sungguh untuk keluar.


Polk bernasib baik apabila diselamatkan pada jam 1 pagi selepas dia memecahkan alat penggera kebakaran yang mendorong anggota bomba datang. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/14

No comments: