Pages

Tuesday, July 15, 2014

Buka negara baharu penuhi impian anak jadi puteri



HEATON dan anaknya, Emily bersama bendera Kerajaan Utara Sudan yang bakal menjadi sebuah negara di bawah pemerintahan Emily.


VIRGIA - Seorang bapa yang telah berjanji kepada anak perempuannya berusia tujuh tahun untuk menjadikannya seorang puteri telah mengembara sehingga ke Afrika bagi membuka sebuah negara baharu.
Lelaki itu, Jeremiah Heaton kemudian menemui sebuah kawasan yang dipanggil Bir Tawil, seluas 2,071 kilometer persegi yang terletak di sempadan antara Sudan dan Mesir bagi membina sebuah negara untuk anaknya yang kini dipanggil Puteri Emily.
"Emily telah bertanyakan kepada saya tentang keinginannya untuk menjadi seorang puteri," kata Heaton yang telah menjalankan beberapa kajian sebelum menemui Bir Tawil.
Heaton telah memacakkan bendera yang dipilih oleh anaknya di kawasan tersebut sebagai tanda kawasan itu adalah milik keluarganya dan telah membelikan Emily mahkota.
Heaton kini menamakan kawasan itu dengan gelaran Kerajaan Utara Sudan (Kingdom of North Sudan) dan telah menulis surat kepada kerajaan-kerajaan Afrika untuk mendapatkan pengiktirafan.
"Ia satu kawasan yang cantik, hanya dikunjungi oleh masyarakat Badawi dan tanpa seorang penduduk," katanya.
- Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0715&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_06.htm#ixzz37UGfnkEw 
Hakcipta terpelihara 

No comments: