Pages

Tuesday, July 10, 2012

20 Orang Yahudi memeluk Islam setiap tahun


Akhbar (Yediot Ahronot) kajian Israel, “Itzhak Reiter,” profesor universiti, Baitulmuqaddis Pusat untuk Israel Kajian telah membuktikan bahawa 20 Yahudi memeluk Islam setiap tahun.

Beliau menjelaskan, “Ritter” bahawa semua orang-orang Yahudi, menukar dari Islam dari wanita yang mendakwa bahawa mereka memeluk agama Islam untuk berkahwin dengan lelaki Islam.

Akhbar itu menambah bahawa agama Islam dan panggilan telah mula meresapi kalangan orang-orang Yahudi, dan aktivis Islam di Israel, lelaki berjanggut adalah seperti Salafis, semakin hampir kepada orang-orang Yahudi dan menjemput mereka kepada Islam perlahan-lahan sebagai ciri-ciri Ibrani bahasa fasih.

Dan berkata, “Abu Hassan” Satu daripada pendakwah Islam di Israel: “Tugas saya ialah untuk memberitahu dunia Alhako agama mereka untuk memutuskan apa yang mereka perlu lakukan.”

Kertas, untuk mengajar Islam di kalangan orang-orang Yahudi telah dipengaruhi oleh program-program Islam disiarkan oleh saluran satelit di Timur Tengah, Eropah, forum dan laman web.

Beliau menambah, “Ritter” bahawa panggilan Islam di Israel dan dalam bahasa Ibrani adalah yang pertama bagi lebih daripada 30 tahun.

Akhbar itu menyifatkan operasi untuk menyebarkan Islam bukan penerimaan yang tinggi di antara orang-orang Yahudi, pada masa apabila undang-undang tidak jenayah yang mengajar Israel dan sokongan agama lain tempat tetapi beberapa sekatan dan undang-undang.

Akhbar itu memetik “Abu Hassan”, yang mendapat pendidikan di salah sebuah universiti Israel bahawa dia telah menemui beberapa pendakwah agama Islam di Israel tidak mencukupi, jadi dia dan rakan-rakannya menciptakan “Jawatankuasa rahmat umat Islam baru”, untuk mengarahkan panggilan, pendakwah, dan pembentukan buku Islam dalam bahasa Ibrani, seperti buku “Jalan kepada kebahagiaan “dan tuntutan orang-orang Yahudi kepada Islam.
Dan akhbar menegaskan bahawa Kementerian Kehakiman Israel tidak boleh menentukan bilangan orang-orang Yahudi yang memeluk agama Islam daripada kalangan 600 orang Yahudi menukar agama mereka setiap tahun.
Bagi pihaknya, “Imad Younis,” pengasas “Jawatankuasa rahmat umat Islam baru” bahawa majoriti agama Islam wanita Alehudhm dan kembali aset mereka ke Rusia atau Eropah Timur, dan bahawa perayaan lalu ditukar 55 Yahudi Islam, semua wanita, antaranya lima wanita dilahirkan dan turbin di Israel.
The “Jasmine” -20 tahun – Yahudi memeluk agama Islam, “umat Islam telah menyambut saya dan tidak mengalu-alukan saya dan ibu bapa saya dan berkata, saya telah menjadi seorang daripada mereka sekarang dan saya hanya suami saya dan Islam.”

No comments: