Pages

Tuesday, September 13, 2011

Pemandu maut traktor putus tiga


 POLIS   memeriksa traktor yang dirempuh  kereta api  di Ladang Mengkebang, Kuala Krai, semalam. Gambar kecil Mohd Rizwan Mohd Saiful.
POLIS memeriksa traktor yang dirempuh kereta api
di Ladang Mengkebang, Kuala Krai, semalam.
 Gambar kecil Mohd Rizwan Mohd Saiful.


KUALA KRAI: Seorang pekerja ladang kelapa sawit warga Indonesia maut selepas traktor muatan sawit dipandunya, dirempuh kereta api ketika cuba melintasi landasan berdekatan Ladang Meng-kebang di Sungai Durian, semalam.

Mohd Rizwan Mohd Saiful, 26 (kanan), dari Lombok, Indonesia maut selepas tercampak dan parah di badannya, manakala traktor dipandunya terputus tiga.
Difahamkan, sebelum kejadian jam 9 pagi itu, mangsa baru selesai memunggah kelapa sawit dan ingin membawanya ke tempat menimbang dengan memandu traktor berseorangan.
Bagaimanapun, mangsa tidak menyedari kedatangan kereta api yang dalam perjalanan dari Tumpat ke Gua Musang dan meneruskan perjalanan tanpa menyedari jarak kereta api dengan kenderaannya terlalu hampir.

Sebaik melintas landasan, traktor itu dirempuh kereta api terbabit menyebabkan mangsa bersama kenderaannya terhumban.

Mangsa tercampak tiga meter dari tempat kejadian, parah dan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.

Sementara itu, isteri mangsa, Nor Aziah Mat Naim, 24, berkata dia hanya menyedari kejadian itu selepas dimaklumkan kerani ladang berkenaan.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Rahman Jaapar, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan mangsa adalah pekerja di Ladang Mengkebang, Sungai Durian.

Beliau berkata, Mohd Rizwan dipercayai maut selepas enjin traktor yang dipandunya dipercayai mati secara tiba-tiba berdekatan landasan. -bharian

No comments: