Pages

Thursday, July 21, 2011

Isteri Rupert tumbuk pelempar pai

ISTERI, Rupert Murdoch (berbaju merah) mendekati pelempar pai itu sebelum menumbuknya.


LONDON - Bilionair kontroversi, Rupert Murdoch berdepan situasi memalukan apabila seorang lelaki cuba menampar mukanya dengan menggunakan sepinggan pai tetapi dihalang oleh isterinya, Wendi Deng ketika mereka hadir di hadapan sebuah jawatankuasa Parlimen Britain di sini kelmarin.

Bilionair berusia 80 tahun itu hadir bersama isteri dan anak lelakinya, James untuk memberi keterangan berhubung skandal penggodaman telefon melibatkan tabloid News of The World miliknya yang sudah ditutup.

Tabloid milik Murdoch itu ditutup pada minggu lalu selepas ia beroperasi selama 186 tahun.

Suasana semasa sesi soal jawab selama tiga jam itu menjadi tegang apabila seorang lelaki melompat dari galeri awam dan cuba menampar muka Murdoch dengan menggunakan sepinggan pai kastard kelmarin di Parlimen Britain.

Seorang wanita yang duduk di belakang Murdoch cuba menghalang lelaki berkenaan.

Namun, isteri Murdoch yang turut duduk di belakang suaminya bagaimanapun menumbuk kepala penyerang itu dan menolak pinggang pai kastard berkenaan ke mukanya.

Wendi Deng yang berketurunan Cina dan berusia 42 tahun dan merupakan isteri ketiga Murdoch, bergelut dengan lelaki berkenaan sebelum seorang anggota polis tiba dan menangkapnya.

Penyerang itu kemudian dikenal pasti sebagai aktivis dan pelawak, Jonathan May-Bowles, 26.

Anggota-anggota jawatankuasa berkenaan memohon maaf berhubung serangan yang dihadapi oleh Murdoch dengan seorang anggotanya, Tom Watson mengakhiri sesi soal siasat berkenaan dengan berkata: "Isteri anda memiliki tumbukan kiri yang hebat."

Murdoch yang memiliki kewarganegaraan Amerika Syarikat dan kekayaan mencecah AS$6.3 bilion (RM18.8 bilion) tersenarai antara 100 individu paling berpengaruh di dunia oleh majalah Time. - AFP

Kosmo! Online - Dunia

No comments: