Pages

Tuesday, June 7, 2011

Seluar dalam Madoff dilelong RM599




Bernard Madoff


MIAMI 6 Jun – Seluar dalam milik ketua skim penipuan pelaburan, Bernard Madoff adalah antara barangan yang terjual pada majlis lelongan yang diadakan oleh Perkhidmatan Marsyal Amerika Syarikat (AS) di Pusat Konvensyen Miami Beach, Florida, kelmarin.
Akhbar The Miami Herald melaporkan, sebanyak 14 pasang seluar dalam milik Madoff dilelong dengan harga keseluruhan berjumlah AS$200 (RM599).
Seluar dalam itu adalah antara barangan yang disita bersama beberapa barangan peribadi lain dari bekas rumah agam Madoff berhampiran Palm Beach yang dilelong.
Kebanyakan barangan yang terjual ialah peralatan rumah, termasuk koleksi kasut, kayu golf antik dan beberapa kerja seni.
Gambar yang diambil oleh jurugambar era-kemelesetan, Edward Weston berjudul Nude pula dilelong AS$4,600 (RM13,781).
Menurut akhbar itu, kira-kira 6,000 pembida di dalam talian menyertai lelongan itu dan lebih AS$400,000 (RM1.2 juta) yang diperolehi dalam lelongan itu akan diberikan kepada mangsa skim cepat kaya Madoff.
Madoff yang merupakan bekas pengurus dana Wall Street, kini menjalani hukuman penjara 150 tahun selepas didapati bersalah melakukan penipuan pelaburan yang dianggap terbesar dalam sejarah AS. – REUTERS
Utusan Malaysia Online - Luar Negara

No comments: