Pages

Monday, April 4, 2011

Jeritan pilu sebelum rentung



ABDUL RASHID (kiri) mengiringi jenazah anaknya ketika hendak dibawa ke hospital untuk bedah siasat dengan kenderaan polis.

BUKIT MERTAJAM - Pilu hati seorang ibu apabila tidak mampu berbuat apa-apa tatkala mendengar jeritan anaknya meminta tolong sebelum kanak-kanak itu ditemui rentung dalam rumahnya yang terbakar di Kampung Permatang Nibong, di sini semalam.
Kejadian pukul 11.55 pagi itu menyebabkan Mohamad Irfan Abd. Rashid, 5, rentung separuh badan dalam kebakaran tersebut. Ketika kejadian, anak kedua daripada tiga beradik itu sedang bermain seorang diri di dalam bilik di tingkat atas.
Menceritakan detik cemas itu, ibu mangsa, Nor Amalina Mat Ariffin, 25, memberitahu, ketika kejadian dia sedang memasak di dapur manakala dua lagi anaknya, Nor Atikah, 7, pergi ke sekolah dan anak bongsunya, Mohamad Ikmal, 3, bersama adik iparnya di rumah jiran.
Katanya, suaminya, Abdul Rashid Ismail, 31, pula keluar bekerja di sawah berdekatan.
"Ketika memasak, saya nampak api di tingkat atas rumah lalu memanggil Mohamad Irfan. Saya cuba naik untuk menyelamatkannya tetapi api sangat marak.
"Ekoran itu, Irfan terperangkap dan saya turut mendengar suaranya meminta tolong dan ia sangat memilukan," ceritanya di sini semalam.
Kosmo! Online - Negara

No comments: