Pages

Wednesday, December 15, 2010

Cuaca sejuk di Chicago bekukan pokok, rumput




2010/12/15

pix_gal0
CHICAGO: Angin kencang dengan kelajuan 64.4 kilometer menyebabkan ombak membadai pantai dan suhu di bawah takat beku menyebabkan ais membeku (gambar) pada pokok dan rumput di sekeliling tasik di Chicago, Illinois, kelmarin. 

Salji, suhu terlampau sejuk dan angin kencang menyebabkan pembatalan lebih 1,500 penerbangan di lapangan terbang bandar dan mencetuskan huru hara di bahagian barat tengah Amerika Syarikat.
Suhu amat sejuk sepatutnya berakhir sehingga hujung minggu ini dengan ribut dijangka tiba di kawasan barat tengah Khamis lalu, kata Perkhidmatan Kaji Cuaca Nasional. Salji menghala ke timur dengan amaran cuaca buruk dikeluarkan di Indiana, Ohio, Kentucky, Tennessee, Virginia Barat, timur Pennsylvania, barat New York dan Vermont.


Salji menebal di Pittsburgh dan Cleveland mungkin menerima 20 sentimeter salji ketika cuaca terus sejuk. 

Kesan salji di Great Lakes menyebabkan salji menebal sehingga 60.96 sentimeter di utara Indiana, Ohio, barat Pennsylvania dan barat New York. 

Beliau berkata Indianapolis, Cleveland, dan Pittsburgh mengalami salji yang cukup untuk mencetuskan masalah pengangkutan. – AFP 

No comments: