Pages

Wednesday, August 22, 2012

Lelaki kahwin 14 kali



 
MANAMA: Seorang lelaki Arab Saudi berkahwin sebanyak 14 kali dalam tempoh 37 tahun dalam usahanya untuk menjadi bapa tetapi ia tinggal impian.

Mutlaq Sulaiman, 53, dilaporkan berkahwin buat pertama kali ketika berusia 16 tahun tetapi tiga tahun selepas itu dia sekali lagi berkahwin berikutan tekanan daripada keluarganya kerana gagal mendapat anak.

Perkahwinan kedua itu diikuti dengan beberapa perkahwinan dengan beberapa wanita pelbagai peringkat usia dan warga negara atas sebab yang sama kerana Mutlaq terus gagal mendapat anak sendiri, lapor harian Al Watan.
Mutlaq adalah seorang kakitangan di sebuah jabatan pendidikan di sempadan utara Arab Saudi. Dia dilaporkan mengatasi bapanya sendiri yang berkahwin sebanyak lima kali manakala abangnya pula hanya berkahwin sekali.

Seorang daripada isterinya 23 tahun lebih tua daripada dirinya manakala seorang wanita warga Syria pula berusia 36 tahun lebih muda daripadanya.

Isteri galak kahwin

Mutlaq berkata, dia amat mencintai isterinya dari Syria itu tetapi terpaksa bercerai selepas keluarga wanita terbabit menghalangnya pulang ke pangkuannya atas alasan mereka tidak mendapat anak.
Dia kemudian berkahwin dengan isteri terbaru dua tahun lalu dan masih bersama wanita berkenaan.

Dia juga berjanji untuk mendapatkan rawatan sepatutnya dalam usaha untuk mendapat anak, lapor akhbar harian terbabit.

Saya tidak pernah memikirkan akan berkahwin sebanyak 14 kali tetapi saya terpaksa melakukannya kerana benar-benar mahukan seorang anak.

Saya berusia 16 tahun ketika pertama kali berkahwin dengan seorang saudara tetapi tidak menyangka akan berkahwin lagi dengan orang lain selepas itu, katanya.

Malah isteri pertama menggalakkan saya untuk berkahwin lagi supaya saya mempunyai seorang anak. katanya.

Mutlaq berkata, tempoh yang paling lama beliau bersama seseorang isteri yang sama adalah selama lapan tahun.

Tempoh itu adalah dengan isteri pertama saya, katanya sambil menambah tempoh perkahwinannya yang paling singkat adalah selama dua tahun.
Agensi

No comments: