Pages

Monday, January 16, 2012

Laura Kaeppeler dinobat Ratu AS



Laura Kaeppeler


LAS VEGAS 15 Jan. - Laura Kaeppeler dari Wisconsin dinobatkan sebagai Ratu Cantik Amerika Syarikat (AS) 2012 dalam satu pertandingan yang telah dikemas kini dengan format rancangan realiti televisyen di sini, semalam.

Format terbaru itu turut menyaksikan seorang daripada peserta selamat daripada penyingkiran.

Kaeppeler dipilih menjuarai pertandingan selepas mempersembahkan nyanyian opera selain berjalan di atas pentas dengan memakai pakaian mandi dan gaun rona hitam yang menawan.

Ditanya soalan berhubung perpecahan parti-parti politik di Washington, Kaepeller berkata, sebagai ratu cantik ia mewakili semua pihak dan dalam menghadapi kemelut ekonomi, ahli-ahli politik perlu menyelami keperluan negara ini.

Sebaik sahaja diumumkan sebagai pemenang dalam pertandingan yang disertai 53 wanita dari seluruh AS itu, Kaeppeler menitiskan air mata dan mengucapkan terima kasih berulang kali.

Betty Thompson yang mewakili Oklahoma berada pada tempat kedua diikuti Kaitlin Monte dari New York, Jennifer Sedler (Arizona), dan Noelle Freeman (California).

Pertandingan tersebut disiarkan menerusi rangkaian televisyen ABC anjuran Organisasi Ratu Cantik AS bertujuan membantu golongan belia wanita di negara ini membina personaliti dan kerjaya yang diidami.

Pada 2011, organisasi terbabit menawarkan wang tunai berjumlah lebih AS$45 juta (RM139.5 juta) serta bantuan biasiswa.

Pertandingan ratu cantik disiarkan di televisyen sejak 1954 dan menjadikan ia sebagai rancangan siaran langsung keempat tertua di AS. - REUTERS

Utusan Malaysia Online - Luar Negara:

'via Blog this'

No comments: