Pages

Monday, January 23, 2012

Budak balik sekolah hilang


Foto
FAIZAL Naim menunjukkan laporan polis yang
 dibuat berhubung kehilangan anaknya di Balai
Berita, Shah Alam, semalam.
Foto
Muhammad Faiz
    Muhammad Faiz tak pulang rumah selepas ke sekolah Khamis lalu

    SHAH ALAM: Keluarga seorang kanak-kanak, Muhammad Faiz Nasrullah Faizal Naim, 11, yang dilaporkan hilang selepas ke sekolah di sini, Khamis lalu, merayu kanak-kanak itu pulang atau dipulangkan segera.
    Muhammad Faiz dihantar ke Sekolah Kebangsaan Raja Muda, Seksyen 4, di sini untuk mengikuti persekolahan sesi pagi dan tidak ke sekolah sesi petang di Sekolah Agama Hasaniah, Seksyen 6.
    Bapanya, Faizal Naim Ahmad, 35, berkata Muhammad Faiz yang juga anak sulung daripada lima beradik tidak menunjukkan sebarang perubahan dan tidak mempunyai masalah dengan sesiapa sebelum kehilangannya.

    “Beberapa jam sebelum Muhammad Faiz ke sekolah, saya ada memarahinya mengenai cermin matanya yang hilang.

    “Bagaimanapun, ketika menghantarnya ke sekolah, Muhammad Faiz langsung tidak menunjukkan reaksi marah atau merajuk dan beliau bersalaman dengan saya seperti biasa,” katanya ketika hadir ke Balai Berita Shah Alam, di sini, semalam.

    Faizal berkata, kehilangan anaknya itu memberi kesan teruk kepada isterinya, yang baru melahirkan anak kelima seminggu lalu.
    Katanya, walaupun sudah membuat laporan polis di Balai Polis Seksyen 9, Jumaat lalu, beliau tetap meneruskan usaha mencari anaknya itu.

    “Saya amat risau dengan keselamatan Muhammad Faiz, tambahan pula dia mempunyai alahan kepada makanan kekacang kerana menghidap penyakit Glucose-6-phosphate dehydrogenase (G6PD) sejak kecil.

    “Saya berharap Muhammad Faiz dapat pulang atau dipulangkan segera kerana kami amat bimbangkan keadaannya,” katanya.

    Sehubungan itu, Faizal Naim, merayu kepada orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai Muhammad Faiz untuk menghubunginya di talian 019-3953797 atau balai polis berhampiran.

    No comments: