Pages

Wednesday, November 9, 2011

Sarkozy panggil Netanyahu penipu


AKSI Sarkozy sewaktu bercakap dalam satu sidang media pada hari terakhir Persidangan G20 di Cannes 4 November lalu.


PARIS - Presiden Perancis, Nicolas Sarkozy memanggil Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu sebagai seorang penipu ketika berbual dengan Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama yang kemudian merungut terpaksa berdepan dengannya (Netanyahu) setiap hari.

Perbualan itu berlaku sewaktu Persidangan G20 di Cannes, Perancis baru-baru ini. Kata-kata itu didengar oleh wartawan-wartawan selepas ia secara tidak sengaja disalurkan ke sistem yang digunakan untuk tujuan terjemahan, lapor laman web media, Arret sur Images.

"Saya tidak boleh berjumpa dengannya (Netanyahu) lagi. Dia seorang penipu," kata Sarkozy dalam bahasa Perancis. "Anda mungkin sudah meluat dengannya, tetapi saya terpaksa berdepan dengannya setiap hari," balas Obama yang diterjemahkan ke dalam bahasa sama.

Beberapa orang wartawan yang dihubungi AFP mengesahkan mereka mendengar perbualan tersebut. Laman web itu juga menyatakan bahawa sekumpulan wartawan mengambil keputusan untuk tidak melaporkan insiden itu kerana menyifatkannya sebagai perbualan sulit. - AFP

Kosmo! Online - Dunia:

'via Blog this'

No comments: