Pages

Thursday, August 4, 2011

Remaja diculik sindiket dadah lepaskan diri

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar sekolah menengah menempuhi detik mencemaskan apabila dipaksa mengambil dadah jenis syabu sebelum ditendang berulang kali di perut sepanjang tempoh tiga jam dilarikan empat lelaki dipercayai anggota sindiket dadah di Subang Ja-|ya di sini, awal pagi semalam.

Difahamkan, kumpulan terbabit bertindak ganas selepas mangsa berusia 17 tahun itu enggan menyertai kegiatan jenayah mereka walaupun sudah dipujuk beberapa kali sebelum ini.
Kejadian jam 3 pagi itu berlaku ketika remaja lelaki terbabit menaiki motosikal berseorangan untuk pulang ke rumahnya di Seksyen 19 USJ selepas menghadiri sambutan hari jadi seorang rakannya apabila dia ditahan kumpulan lelaki itu dan menariknya ke dalam kereta.
Sumber berkata, pelajar terbabit dipercayai mengenali keempat-empat suspek yang pernah memperalatkannya menjadi pengedar dadah kecil-kecilan tiga tahun lalu sebelum mangsa meninggalkan kumpulan berkenaan selepas insaf.

“Mangsa dibawa ke sebuah rumah di Subang Perdana sebelum dipaksa mengambil dadah jenis syabu sambil empat lelaki terba-bit mengelilinginya. Mangsa yang enggan mengambil dadah itu kemudian disepak di perut empat kali menyebabkannya jatuh dan hampir pengsan.

“Dalam keadaan tidak bermaya, mangsa berulang kali dipaksa menyertai semula kumpulan itu yang aktif mengedar dadah di Subang Jaya dan kawasan sekitarnya sejak tiga tahun lalu, namun dia menolak,” katanya.

Menurut sumber itu lagi, kira-kira jam 6 pagi, pelajar terbabit berjaya melepaskan diri dengan melompat melalui tingkap dapur ketika empat suspek terbabit tertidur sebelum mangsa menghubungi rakan untuk meminta bantuan menghantarnya ke balai polis.
“Sebaik berjaya melepaskan diri, mangsa membuat laporan polis di Balai Polis SS17 dan mendedahkan kegiatan dalang di sebalik kumpulan itu, termasuk bekalan dadah yang diperoleh. Mangsa juga berjanji memberikan kerjasama penuh kepada polis untuk menangkap empat suspek terbabit,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dibuat mangsa dan siasatan sedang dijalankan.bharian

No comments: