Pages

Saturday, July 30, 2011

Maut dilanggar bapa undur MPV


Nuramni ATIRAH CHE PAUZI-utusan



Anak tunggal selepas 15 tahun kahwin
BACHOK: Seorang suami yang terpaksa menunggu 15 tahun untuk mendapatkan anak tetapi dalam sekelip mata anak berusia setahun sembilan bulan itu pergi menghadap Ilahi apabila dilanggar kenderaan pelbagai guna (MPV) di Kampung Tok Jawa, Tawang, dekat sini, semalam.
Paling menyayat hati kenderaan itu dipandu ayah mangsa, Che Pauzi Mamat, 44, ketika mengundurkan kereta itu di rumah mereka untuk membeli barang kelengkapan menjelang Ramadan.
Dalam kejadian jam 8.30 pagi itu, Nuramni Athirah Che Pauzi, ditemui di kiri tayar depan MPV milik bapanya dalam keadaan lemah.

“Pada mulanya saya ingat dia dalam rumah, manakala isteri pula ingat anak bersama saya. Ketika itu, saya juga tidak menyedari arwah berada dekat dengan kereta. Saya hanya menyedari apabila ada orang menjerit dan merasa seperti melanggar sesuatu.

“Saya terkejut melihat dia bawah kereta. Saya panggil isteri untuk membantu, malah sempat mengusap dada dan beri bantuan pernafasan, namun gagal,” katanya yang membawa mangsa ke Klinik Kesihatan Kedai Lalat, Kota Bharu sebelum jenazahnya dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II.

Che Pauzi berkata, kehilangan arwah adalah dugaan berat untuknya kerana Nuramni Athirah dilahirkan selepas 15 tahun berkahwin.
Arwah ialah anak menerusi perkahwinannya bersama Noraini Othman, 38, tiga tahun lalu, manakala perkahwinannya terdahulu tidak memperoleh cahaya mata.

Kakitangan Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (Mardi) Kubang Keranji, Kota Bharu itu berkata, dalam keadaan panik, dia memanggil isterinya yang ketika itu berada dalam rumah untuk segera membantu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Superintendan Yahya Salleh, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kes berkenaan.
http://www.bharian.com.my

No comments: