Pages

Monday, October 11, 2010

Balkis ghaib lagi



BESUT - Kejayaan dua bomoh yang mendakwa berjaya menangkap sembilan jin dan makhluk halus yang sering ‘menyembunyikan’ seorang gadis, Siti Balkis Mohd Nor, 22, kelmarin nampaknya tidak berjaya menghalang gadis itu daripada terus ghaib pada waktu senja. 

Semalam, gadis itu ghaib lagi dan ditemui terkulai tidak sedarkan diri di atas pokok rambutan belakang rumahnya di Gong Nangka, Apal di sini. 

Gadis itu didapati ghaib jam 7.30 malam semalam dari rumahnya iaitu kira-kira 30 minit sebelum ketibaan Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, Khazan Che Mat bersama tiga tokoh agama dari Yayasan Islam Terengganu (YIT). 

Difahamkan hajat Khazan membawa tiga pegawai YIT berkenaan bagi membantu merawat Siti Balkis dengan kaedah rawatan Islam namun tidak dapat berbuat demikian kerana gadis itu terlebih dahulu ghaib. 

Kehilangan gadis itu semalam selepas berlaku sejak dua bulan lalu menggemparkan lagi orang ramai dan usaha mencari di merata tempat dilakukan tetapi dia gagal ditemui. 

Bagaimanapun kira-kira jam 11.30 malam, ibu Siti Balkis, Norizan Said, 47, menerima sistem pesanan ringkas (SMS) daripada anaknya memberitahu dia berada di celah batu di satu lokasi seakan-akan di Bukit Keluang, kira-kira 13 kilometer dari rumahnya. 

Menerusi SMS itu juga, Siti Balkis meminta keluarganya membaca Yasin dan sehubungan itu Khazan mengadakan bacaan Yasin beramai-ramai. 

Sementara itu pada masa sama, orang ramai, keluarga termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Ramlan Ali bergegas ke Bukit Keluang untuk mencari Siti Balkis namun tidak berhasil menemuinya, didakwa dia telah disorokkan ke tempat lain disebabkan kelewatan orang ramai tiba di situ. 

Sehingga jam 1 pagi, Siti Balkis masih gagal ditemui dan Khazan bersama pegawai berkenaan pulang meninggalkan rumah gadis misteri itu. 

Kira-kira 30 minit selepas Khazan beredar, penduduk kampung akhirnya menemui gadis itu berada di atas pokok rambutan hanya 20 meter di belakang rumahnya. 

Kata keluarganya, ketika ditemui, Siti Balkis tidak sedarkan diri dan badannya tersangkut pada dahan pokok rambutan. 

Dia dibawa turun ke bawah oleh orang ramai dalam keadaannya tidak sedarkan diri dan hanya sedar kira-kira jam 5 pagi semalam. 

Semalam akhbar termasuk Sinar Harian melaporkan kisah bomoh tempatan yang mendakwa berjaya menangkap sembilan daripada sepuluh makhluk halus yang dikatakan sering mengganggu Siti Balkis.

1 comment:

Anonymous said...

Assalamu’alaikum Wr.Wb
Bagi para saudara2ku yang ingin membutuhkan bantuan berupa pesugihan putih (tanpa tumbal) dan hitam (pakai tumbal),kami siap membantu..
Kami ada beberapa macam pesugihan :
1. Pesugihan Kemukus (tanpa tumbal sedikitpun)—–> harta berlimpah di dunia,jabatan naik,menang dalam pemilihan umum dsb,dana goib,dll
*insya allah jika minat dg pesugihan ini semua permintaan saudaraku kami jamin semua bisa terpenuhi.
2. Pesugihan Puncak Rahtawu (tanpa tumbal sedikitpun)——> dana goib,cita2 terkabul,hutang piutang lunas,kewibawaan,kesaktian dan kedigdayaan,pangkat dan jabatan naik,dll
*insya allah jika minat dg pesugihan ini semua permintaan saudaraku kami jamin berhasil dan terpenuhi hajatnya.
3. Pesugihan Pantai Selatan (pakai tumbal)——–> dana hibah goib
*insya allah kami jamin berhasil.
Berminat bisa hub :
abdulghoniy40@yahoo.com (Ust.Ghoniy)
nb: maaf tidak untuk main2 & hanya melayani yang serius