Pages

Monday, March 12, 2012

Tiga polis, suspek kes cabul parah

Berita Harian Online | Tiga polis, suspek kes cabul parah:>
KERETA dinaiki tiga anggota polis yang terbabit  kemalangan 
di simpang Jalan Labu-Gadong, Nilai, petang kelmarin.
KERETA dinaiki tiga anggota polis yang terbabit
 kemalangan di simpang Jalan
Labu-Gadong, Nilai, petang kelmarin.

NILAI: Tiga anggota polis dan seorang warga Pakistan yang ditahan kerana kes cabul, cedera parah apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta lain di simpang Jalan Labu-Gadong dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 2.20 petang itu, kereta Proton Waja dinaiki Koperal Razali Nasir, Koperal Hisham Abd Wahab, Koperal Hasley Shah Yop dan rakyat Pakistan yang baru ditahan di Nilai di sini, dalam perjalanan ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Seremban.
Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Yusoff Awang, berkata sebaik tiba di simpang berkenaan, kereta Mitsubishi Lancer dipandu Pengurus Teknologi Maklumat (IT) sebuah hotel di Port Dickson, Zainudin Salleh, 38, hilang kawalan dipercayai akibat jalan berpasir dan terbabas ke laluan bertentangan sebelum bertembung kereta dinaiki anggota polis terbabit. 

Beliau berkata, tiga anggota polis dan rakyat Pakistan berusia antara 30 hingga 50 tahun yang tersepit di kereta cedera parah di kepala dan badan, manakala Zainudin hanya cedera ringan. 

“Semua mangsa termasuk rakyat Pakistan yang turut patah kaki masih dirawat di Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) dan keadaan mereka dilaporkan stabil,” katanya di sini, semalam. 

Yusoff berkata, kejadian itu disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat menghubungi pegawai penyiasat, Inspektor Mohd Najib Zamuri di talian 06-7991222 atau balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. 
Sementara itu, pembantu tadbir sebuah syarikat pembinaan, Nurul Hidayah Ismail, 25, yang menyaksikan kemalangan itu berkata, perlanggaran itu menyebabkan kereta Mitsubishi Lancer berpusing beberapa kali sebelum berhenti. 

Bagaimanapun, katanya pemandu kereta itu dapat menyelamatkan diri dengan merangkak keluar dari keretanya. 

“Pemandu dan penumpang sebuah kereta lagi pula tersepit di tempat duduk masing-masing,” katanya.
'via Blog this'

No comments: