Pages

Monday, March 12, 2012

Maut tengkuk patah tercampak keluar van

Berita Harian Online | Maut tengkuk patah tercampak keluar van:
   ANGGOTA penyelamat cuba mengeluarkan mangsa yang tersepit di kerusi penumpang depan dalam  nahas jalan raya  di Kilometer 22, Jalan Miri-Bintulu, semalam.
ANGGOTA penyelamat cuba mengeluarkan mangsa
 yang tersepit di kerusi penumpang depan dalam
nahas jalan raya di Kilometer 22, Jalan Miri-Bintulu, semalam.

MIRI: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun terbunuh selepas tengkuknya patah dan kepalanya parah akibat tercampak keluar lebih 10 meter dari van dipandu bapanya yang turut maut dalam kemalangan di Kilometer 22 Jalan Miri-Bintulu, dekat sini pagi semalam.

Alwin Nyalin disahkan meninggal dunia di tempat kejadian, manakala bapanya, Nyalin Jawan, 38, mati di Hospital Miri, beberapa jam selepas kemalangan kira-kira jam 7 pagi itu.

Dua lagi penumpang van berkenaan cedera, iaitu isteri Nyalin berusia 32 tahun yang patah kaki kiri akibat tersepit di kerusi penumpang depan dan anak perempuan mereka berusia 12 tahun yang duduk di kerusi belakang.
Difahamkan, Alwin dipangku ibunya ketika nahas berlaku dan tercampak selepas van mereka dirempuh kuat oleh sebuah pacuan empat roda yang datang dari arah bertentangan. 

Ketua Polis Daerah Miri, Asisten Komisioner Mun Kock Keong, ketika dihubungi, berkata kejadian berlaku ketika empat beranak berkenaan dalam perjalanan dari Limbang ke Sarikei untuk menziarahi keluarga mereka sempena musim cuti sekolah. 

“Polis masih menyiasat punca kemalangan, namun siasatan awal menunjukkan pacuan empat roda dipandu seorang lelaki berusia 40-an dari arah Bintulu ke Miri dipercayai hilang kawalan lalu bertembung van berkenaan,” katanya. 

Akibat kemalangan itu, van dinaiki keluarga terbabit remuk teruk di bahagian depan dengan enjinnya turut tercampak keluar. 
Kock Keong berkata, pemandu pacuan empat roda terbabit hanya cedera ringan dan dibawa ke Balai Polis Miri untuk soal siasat dan menjalani ujian sama ada memandu di bawah pengaruh alkohol.
'via Blog this'

No comments: