Pages

Sunday, February 19, 2012

Bom kentut cetus huru-hara

MISSISSIPPI: Gara-gara menggunakan perkataan sensitif pada tempat yang salah, seorang remaja berusia 19 tahun ditahan selepas menulis nota mengandungi perkataan ‘bom’ pada tisu tandas. 
Nota ditulis Harold Wayne Hadley, Jr, itu menyebabkan 11 agensi kecemasan bergegas ke kolej di Mississippi tetapi tidak menemui bom yang dimaksudkan.
Hadley dan keluarganya berkata, dia cuma menjelaskan keseronokan melepaskan kentut di dalam perpustakaan.
“Dia berada di tandas sambil memegang tisu tandas. Dia menggelar kentut sebagai melepaskan bom. Dia menulis ‘saya melepaskan bom dalam perpustakaan.

“Dia maksudkan kentut dan ada orang lain masuk ke dalam tandas dan menemui nota. Dia menyerahkan kepada guru yang mengenal pasti itu adalah tulisan tangan Hadley dan menghubungi pihak berkuasa,” kata ibu saudara Hadley, yang enggan memper-kenalkan diri.

Penyiasat tidak menyebut apa yang ditulis Hadley tetapi laporan WDAM menyatakan tiada ayat melampau selain ‘saya melepaskan bom dalam perpustakaan.’

Hadley ditahan dan dikenakan ikat jamin sebanyak AS$20,000 (RM60,000). Jika disabitkan mengancam meletupkan sekolah, dia berdepan hukuman penjara 10 tahun dan denda AS$10,000 (RM30,000). – Agensi

Berita Harian Online | Bom kentut cetus huru-hara:

'via Blog this'

No comments: