Pages

Wednesday, January 18, 2012

Pembantu rumah Kemboja dakwa dilayan seperti hamba

MELBOURNE 18 Jan. - Seorang pembantu rumah dari Kemboja mendedahkan dia telah dilayan majikannya seperti seorang hamba ketika bekerja di Kuala Lumpur, demikian menurut satu laporan dalam akhbar ’The Age’ hari ini.

Kejadian seekor ular berukuran satu meter memasuki kediaman majikannya ’mengakhiri’ kesengsaraan Orn Eak selama dua tahun dan perkhidmatannya ditamatkan selepas itu. (Binatang seperti ular atau naga memain peranan istimewa sekali dalam mitologi orang Kemboja)

"Apabila ular tersebut menjalar masuk ke kediaman majikan saya, dia menyalahkan saya dan terus membuang saya kerja,” Orn Eak yang berusia 28 tahun memberitahu wakil akhbar berkenaan bagi rantau Asia Tenggara, Lindsay Murdoch.

"Sebenarnya saya dipersalahkan untuk semua perkara, termasuk kematian ibu majikan saya yang sudah lanjut usia.” katanya. - BERNAMA

No comments: