Pages

Tuesday, December 27, 2011

Pameran kereta James Bond



BEBERAPA model kereta yang digunakan dalam filem James Bond yang terbabit dalam pameran di Muzium Kenderaan Negara United Kingdom. - AGENSI


LONDON 26 Dis. - Muzium Kenderaan Negara United Kingdom di Beaulieu bakal mengadakan pameran kereta yang digunakan dalam filem-filem James Bond untuk kali keempat pada 17 Januari ini.

Pameran kali ini dilaporkan yang terbesar seumpamanya di dunia dan akan menampilkan 50 model kenderaan daripada filem francais popular itu.

Antara kereta yang akan dipamerkan ialah model-model yang sebelum ini tidak pernah ditayangkan kepada umum iaitu Ford Mustang Mach 1 daripada filem Diamonds Are Foreverdan Rolls Royce Silver Shadow II daripada filem The World Is Not Enough.

Turut dipamerkan ialah kereta Rolls Royce 1962 yang ditolak ke dalam tasik oleh May Day dan Zorin dalam filem James Bond, A View to a Kill.

Beberapa alat pengangkutan lain seperti payung terjun Union Jack yang digunakan oleh Gustav Graves dalam filem James Bond, Die Another Day turut akan dipamerkan.

Pesawat prototaip berdasarkan 'jumbo jet' Boeing 747-200, Skyfleet S570 yang digunakan dalam Casino Royale pula bakal menjadi barangan paling mengkagumkan pada pameran itu.

Pameran tersebut akan berlangsung sehingga Disember 2012. - AFP

Utusan Malaysia Online - Luar Negara:

'via Blog this'

No comments: