Pages

Monday, November 21, 2011

Rakaman video detik-detik penangkapan Seif al-Islam



IMEJ yang diambil daripada laman web 17 February menunjukkan wajah Seif selepas ditangkap di Zintan.


ZINTAN, Libya - Satu klip video menunjukkan anak lelaki pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, Seif al-Islam ditangkap selepas dipaksa keluar dari sebuah kenderaan di sini.

Klip sama juga menunjukkan Seif ditumbuk sebaik sahaja dia dikerumuni oleh sekumpulan pemberontak. Memakai serban berwarna coklat, Seif tidak menunjukkan sebarang emosi.

Ketua Briged Zintan, Al-Ajmi al-Atiri memberitahu, Seif meminta mereka yang menangkapnya supaya menembak kepalanya dan membawa mayatnya ke Zintan.

"Seif al-Islam ditangkap pada pukul 1.30 pagi di daerah al-Ajal berhampiran Awbari. Kami menerima maklumat daripada salah seorang pengawal peribadinya.

"Kami kemudian memasang perangkap. Dua buah kereta muncul dengan enam orang di dalamnya, termasuklah Seif. Kami menahan dan mereka tidak melawan. Bercanggah dengan laporan media sebelum ini, mereka tidak menawarkan wang," kata al-Atiri.

Berita penahanan Seif disambut gembira dengan tembakan senjata ke udara.

Perdana Menteri kerajaan sementara Libya, Abdel Rahim al-Kib semalam mengumumkan bahawa Seif yang diburu sejak tiga bulan lalu akan diberi 'perbicaraan yang adil'. - AFP

Kosmo! Online - Dunia:

'via Blog this'

No comments: