Pages

Wednesday, August 3, 2011

Cubaan kelentong pemilik kedai runcit gagal

KUALA LUMPUR: Tindakan dua lelaki warga tempatan cuba menyamar sebagai anggota polis dan memeras ugut seorang pemilik kedai runcit warga Bangladesh sebanyak RM4,000 gagal apabila mereka ditahan di kedai mangsa di Segambut Dalam, di sini, Sabtu lalu.
Difahamkan, kedua-dua lelaki itu yang berusia lingkungan 30-an berjaya diberkas kira-kira jam 7 malam di kedai mangsa ketika datang untuk menuntut jumlah wang yang diminta.

Polis kemudian membawa suspek ke balai untuk disoal siasat dan hasil daripada pemeriksaan terhadap kediaman suspek, polis berjaya menemui gari dipercayai digunakan untuk menyamar sebagai polis.

Menurut sumber, suspek yang datang ke kedai mangsa pada kira-kira jam 2 petang mendakwa mereka adalah anggota polis dari Bukit Aman dan meminta wang perlindungan daripada mangsa sebelum menunjukkan gari sebagai bukti.

“Mangsa kemudian merayu agar memberikan sedikit masa kepadanya untuk menyediakan wang diminta dan berjanji akan memberinya kepada mereka pada sebelah malam.

“Sebaik kedua-dua suspek beredar, mangsa kemudian menghubungi polis dan selepas dinasihati, mangsa membuat laporan di Balai Polis Travers,” katanya.


Selain itu, mangsa turut mengadu kedua-dua suspek sudah beberapa kali datang ke kedainya bagi tujuan meminta wang perlindungan dan kali terakhir adalah empat bulan lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid mengesahkan ada menerima laporan mengenai kes terbabit dan siasatan sedang dijalankan.
http://www.hmetro.com.my

No comments: