Pages

Wednesday, August 3, 2011

2 lelaki ditikam dua polis palsu


SERDANG: Seorang lelaki hampir maut selepas lehernya ditikam dengan sebilah pisau manakala rakannya cedera di badan akibat bergelut dengan dua penyamun yang menyamar sebagai anggota polis dalam kejadian di rumah mereka di Pusat Bandar Puchong, di sini, kelmarin.
Kejadian kira-kira jam 10 malam itu menyebabkan mangsa kerugian kira-kira RM3,000 selepas wang tunai dan barangan berharga termasuk telefon bimbit di rampas dua lelaki itu.

Mangsa dikenali sebagai Rajoh Sundang, 23, berkata, dua lelaki terbabit berusia lingkungan 20-an menunggang sebuah motosikal mengekorinya yang dalam perjalanan ke sebuah bank di kawasan berkenaan.

Katanya, dia berasa curiga dengan tindakan dua lelaki itu namun tidak mengendahkannya sebelum dia ditahan lelaki terbabit yang menunjukkan kad kuasa polis sebelum meminta kad pengenalannya untuk diperiksa sebaik tiba di rumah.

“Mereka meminta saya menunjukkan kad pengenalan dan tanpa berfikir panjang, saya terus menyerahkannya kepada mereka yang mungkin mahu membuat siasatan identiti saya sebagai penduduk berasal dari Sabah.

“Mereka kemudian masuk ke dalam rumah sebelum merampas dompet dan telefon bimbit. Saya kemudian meminta bantuan rakan yang kebetulan ada di rumah membuatkan kedua-dua mereka menggelabah,” katanya di sini, semalam.


Berikutan itu, dia dan rakannya bergelut dengan lelaki terbabit selama lima minit sebelum seorang daripada mereka berlari mendapatkan pisau di dapur.Akibat pergelutan berkenaan, saya mengalami cedera di badan, manakala rakan saya parah selepas terkena tikaman di leher dan badan,” katanya.Katanya, lelaki itu yang ketakutan selepas melihat rakannya mengalami cedera parah terus melarikan diri.Saya kemudian membawa rakan saya itu ke hospital berhampiran untuk mendapatkan rawatan lanjut,” katanya.Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Serdang, Deputi Superintendan Lam Chien Fei mengesahkan menerima laporan dan siasatan sedang dijalankan.
-mymetro

No comments: