Pages

Tuesday, March 23, 2010

Pemandu rentung dalam kereta terbabas


SEREMBAN: Seorang lelaki rentung selepas kenderaan dipandunya terbabas lalu terjatuh ke dalam longkang sebelum terbakar di Kilometer 279 Lebuhraya Utara Selatan (Plus), di Nilai, malam kelmarin. 

MUSNAH...keadaan Toyota Harrier yang dipandu mangsa selepas nahas.
MUSNAH...keadaan Toyota Harrier yang dipandu mangsa selepas nahas.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam itu, mangsa Ang Kok Seng, 32, cuba keluar dari Toyota Harriernya yang terbakar.
Jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, Ang yang memandu seorang diri dari arah ibu kota menghala ke Selatan dipercayai gagal mengawal kenderaannya lalu melanggar sebuah Proton Wira.
“Selepas melanggar Proton Wira berkenaan, kenderaannya itu terbabas ke kiri lalu melanggar besi penghadang jalan dan terjatuh ke dalam longkang lalu terbakar,” katanya.
Menurut beliau, mayat mangsa dikeluarkan anggota Bomba dan Penyelamat.
Menurutnya, pemandu Proton Wira iaitu seorang lelaki berusia lingkungan 30-an membuat laporan polis mengenai kejadian itu.
“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) untuk dibedah siasat,” katanya.
Sementara itu, Pegawai Turus Trafik Negeri Sembilan, Asisten Superintendan Abd Halil Hamzah yang dihubungi, berkata polis masih menjalankan siasatan lanjut dan meminta saksi yang melihat kemalangan itu supaya tampil bagi membantu siasatan.
Mereka boleh menghubungi Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban 06-6033394 atau balai polis berhampiran.

No comments: