Pages

Tuesday, March 23, 2010

Hidup penuh penipuan

2010/03/23
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

LOS ANGELES: Bintang golf Amerika Syarikat, Tiger Woods menganggap kehidupannya penuh penipuan dan mengaku melakukan pelbagai perkara keji sebelum skandal seksnya yang mencalar imej baiknya diketahui umum.
Dalam temubual pertama sejak terbabit dalam kemalangan di depan rumahnya di Windermere, Florida, November lalu, Woods mendakwa terapi menyedarkannya keburukan dilakukan dan tidak menyangka dia menjadi sebegitu teruk.


“Hidup saya penuh penipuan. Saya melakukan pelbagai perkara yang mengecewakan ramai orang.


“Namun, terapi menyedarkan saya, mendedahkan keburukan yang saya lakukan,” katanya kepada wartawan ESPN, Tom Rinaldi. Dia mendakwa mula mengatur semula hidupnya.


“Selepas akur dan berusaha mengatasi masalah ini, saya kini berasa lebih stabil dan kuat,” katanya.


Namun, dia mengaku detik paling sukar ketika terpaksa bersemuka dengan ibu dan isterinya, Elin.

“Mereka berdua paling kecewa. Paling sukar untuk mengaku perbuatan buruk yang saya lakukan kepada mereka kerana mereka amat rapat dengan saya.” Woods mengaku isterinya amat sedih dengan perbuatannya itu.


“Dia sedih, marah dan terkejut dengan apa yang saya lakukan dan dia sememangnya berhak kecewa,” katanya. Woods menjalani terapi di sebuah klinik di Mississippi pada Januari dan Februari. Dia bagaimanapun enggan menceritakan apa yang dilaluinya di klinik itu.


“Yang pasti ia amat sukar terutama melihat diri sendiri mengikut kaca mata yang tidak ingin anda lakukan dengan rela,” katanya lagi.


Mengulas mengenai skandal seksnya dijadikan bahan jenaka dalam siri kartun South Park terbitan Matt Stone dan Trey Parker, beliau berkata: “Ia menyakitkan hati tapi ia semua salah saya dan saya faham kenapa mereka mencerca saya.” Woods turut berkata, dia mungkin dapat dibantu jika ada di antara mereka yang rapat mengetahui sikap buruknya itu.


“Alangkah bagusnya jika mereka mengetahui apa yang saya lakukan. Hakikatnya, saya cuba berhenti tapi gagal melakukannya,” katanya kepada Golf Channel. - AFP

No comments: