Pages

Saturday, January 23, 2010

Renungan Sukses

Renungan pagi isnin:

* Orang-orang yang sihat dan bahagia adalah mereka yang menghadapi kenyataan-kenyataan hidup mereka secara langsung. Namun tidak berharap perkara itu berubah secara langsung.-Brian Tracy

* Guru yang biasa memberitahu,guru yang baik menjelaskan,guru yang lebih baik mendemonstrasikan,guru yang hebat mengilhami (William Arthur Ward)

* Orang Bodoh tidak pernah belajar dari kegagalannya.Orang Pandai belajar dari kegagalan yang dilakukan dan memperbaikinya.Orang Bijak pula belajar dari kegagalan orang lain.Cara yang paling pasti untuk menghindari kegagalan adalah dengan tidak mencuba.Walau bagaimana pun gagal dan berjaya adalah satu pakej menuju kejayaan.

* Sebutir berlian berasal dari kayu atau batang pohon (carbon) yang biasa saja. Namun setelah mengalami tekanan dan panas yang sangat tinggi carbon ini mengkristal menjadi berlian dengan gred kualiti tertentu

* Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi.Jadilah seperti yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan.

* Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu selagi belum melupakan kegagalan lampau.

* Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan.Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.

No comments: