Pages

Friday, March 30, 2012

Jutawan Arab didakwa cabul model

Utusan Malaysia Online - Luar Negara:


MADRID 29 Mac – Mahkamah di Sepanyol menggugurkan siasatan berhubung dakwaan seorang model dia dirogol oleh seorang kerabat diraja Arab Saudi, Putera Alwaleed bin Talal di dalam sebuah kapal layar di Ibiza tiga tahun lalu.
Alwaleed yang juga anak saudara kepada pemimpin Saudi, Raja Abdullah dan antara orang terkaya di dunia, telah diminta menjawab aduan yang dikemukakan oleh seorang model terhadap beliau berhubung serangan seksual pada Ogos 2008 ketika wanita itu berusia 20 tahun.
Alwaleed, 57, menafikan dakwaan itu dan berkata, beliau tidak berada di Ibiza pada waktu tersebut.
Sebuah mahkamah wilayah di Palma de Majorca pada Isnin lalu mengarahkan prosiding kes itu digantung disebabkan ‘percanggahan dan kekaburan’ dalam keterangan ‘mangsa’.
“Berdasarkan kenyataan pengadu, baru-baru ini, kami tidak dapat memastikan apa sebenarnya yang berlaku pada malam 11 dan 12 Ogos, 2008 di dalam kapal layar itu,” menurut keputusan mahkamah.
Hakim di Ibiza pada Mei 2010 mengarahkan kes itu ditutup disebabkan kekurangan bukti tetapi mahkamah kemudian membukanya semula dan meminta pihak berkuasa Saudi mengambil kenyataan daripada tertuduh.
Firma guaman Sepanyol, Oliva Ayala yang mewakili Alwaleed dalam kenyataannya berkata, putera itu sedang menimbangkan tindakan undang-undang ke atas wanita tersebut kerana ‘membuat tuduhan palsu’ terhadap beliau.
Alwaleed memiliki pegangan dalam Citibank, Twitter dan News Corporation milik Rupert Murdoch, dan beliau disenaraikan oleh majalah Forbes sebagai orang ke-29 terkaya di dunia dengan aset bersih bernilai AS$18 bilion (RM55.8 bilion). – AFP

'via Blog this'

No comments: