Pages

Monday, March 26, 2012

Ibu tanggung derita dakwa anak gadis dilari kekasih

Berita Harian Online | Ibu tanggung derita dakwa anak gadis dilari kekasih:

SITI HAJERAH menunjukkan gambar anaknya, Siti Ruzaida yang dipercayai diculik.
SITI HAJERAH menunjukkan gambar anaknya, Siti Ruzaida yang dipercayai diculik.
ALOR SETAR: Seorang ibu sebak kerana sentiasa terkenangkan anak perempuan bongsunya berusia 18 tahun yang masih belum ditemui selepas dilarikan teman lelaki dari rumah mereka di Taman Aman, Anak Bukit, di sini, Oktober tahun lalu. 

Siti Hajerah Ahmad, 52, berkata anak bongsunya, Siti Ruzaida Ishak, pernah beberapa kali menghubunginya dan menyatakan mahu pulang ke pangkuan keluarga namun dihalang teman lelaki yang dikenali sebagai Mohd Faizal Issyam Ismail, 24, atau `Boy'.
Katanya, beliau difahamkan Siti Ruzaida yang lebih mesra dengan panggilan Fatin kini dipercayai berada di Kuala Lumpur.
“Sejak kehilangan Fatin, saya sudah melakukan pelbagai usaha termasuk melaporkan kes berkenaan kepada polis namun masih gagal mengesan kedudukan Fatin. 

“Lelaki itu dipercayai memecahkan tingkap bilik rumah pada kira-kira jam 2 pagi sebelum melarikan Fatin dan kehilangannya hanya disedari tiga jam selepas itu, " katanya. 

Siti Hajerah berkata, ketika itu suaminya, Ishak Abdullah, 61, ada terdengar bunyi bising di luar rumah namun tidak menyangka sesuatu yang buruk berlaku ke atas anak bongsu daripada empat beradik itu. 

Katanya, kehilangan Fatin hanya disedari kakaknya, Siti Fairuz, 22, yang memasuki biliknya kira-kira jam 5.30 pagi hari terbabit. 
Beliau berkata, kejadian itu berlaku ketika Fatin yang sebelum itu belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tunku Anum, Jitra dan tidak sempat menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun lalu. 

“Fatin ada menghubungi saya November tahun lalu menggunakan telefon bimbit seorang penduduk di Damansara Damai, Kuala Lumpur meminta diselamatkan. Beliau juga menangis teresak-esak dan merayu membawanya pulang ketika itu," katanya. 

Katanya, kali terakhir Fatin menghubunginya sebulan lalu menyebabkan mereka sekeluarga bimbangkan keselamatan gadis berkenaan. 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan berkata, pihaknya berusaha mengesan gadis terbabit dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana melarikan orang daripada jagaan sah. 

'via Blog this'

No comments: