Pages

Monday, March 26, 2012

Gadis diculik, dirogol selepas motosikal dilanggar


SHAH ALAM 25 Mac - Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga. Seorang gadis berusia 17 tahun bukan sahaja menjadi mangsa culik, malah dia turut dirogol seorang lelaki yang melarikannya di Parit 13, Tebuk Jaya, Sungai Panjang, Sabak Bernam malam tadi.
Kejadian berlaku kira-kira pukul 9 malam ketika mangsa bersama adiknya yang berusia 15 tahun menunggang motosikal Honda EX5 untuk pulang ke rumah dari kedai.
Motosikal dua beradik itu tiba-tiba dirempuh dari belakang oleh sebuah kereta dipercayai Proton Saga.
Selepas kedua-dua beradik itu terjatuh, suspek berusia 19 tahun keluar dari kereta dan segera mendukung mangsa ke dalam kenderaan sebelum melarikannya.
Terkejut melihat kejadian itu, adik perempuan mangsa bergegas membuat laporan di Balai Polis Sungai Besar.
Kejadian berlaku kira-kira satu kilometer dari rumah keluarga gadis tersebut.
Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Supritendan Noor Mushar Mohamad berkata, suspek membawa remaja terbabit ke satu kawasan sunyi dan merogolnya di dalam kereta.
Menurutnya, mangsa kemudian ditinggalkan di tepi jalan sebelum diselamatkan pihak polis kira-kira pukul 10.30 malam.
"Pasukan peronda polis kemudian menemui kereta dinaiki suspek di tepi jalan namun lelaki itu telah melarikan diri ke kawasan kebun sawit selepas cuba dikejar penduduk yang mengetahui kejadian ini," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Noor Mushar memberitahu, identiti lelaki terbabit berjaya dikesan apabila siasatan lanjut ke atas nombor pendaftaran kereta itu mendapati ia adalah kepunyaan majikannya dan suspek merupakan individu terakhir yang menggunakan kenderaan tersebut.
Katanya, suspek yang mengambil upah mengangkat barang kemudian menyerah diri kepada pihak polis pagi ini setelah didesak oleh majikannya.
"Mangsa yang kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang masih trauma dengan kejadian yang menimpanya," kata beliau.
Kes ini disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.

No comments: